Ägglossningstest för pco:are?
Någon som vet om det finns några ägglossningstest som man kan lita på om man har pcos? Det gubben kom hem med idag hade text på baksidan om att man inte kan använda det om man har pcos.... hoppas man kan lämna tillbaka
Någon som vet om det finns några ägglossningstest som man kan lita på om man har pcos? Det gubben kom hem med idag hade text på baksidan om att man inte kan använda det om man har pcos.... hoppas man kan lämna tillbaka
Det är individuellt så du får nog prova dig fram. Det vanliga med pco är att man får utslag hela tiden så du märker ganska snart om det funkar för dig. Men för många fungerar alla tester utan problem, för andra funkar bara vissa märken (och förstås olika märken för olika personer) medan ytterligare andra aldrig får något utslag alls (oavsett om man har pco eller inte).
För mig funkade de billiga stickorna från babyornot.se bra, har inte provat några andra.
Har du någorlunda regelbunden cykel så du slipper bli helt ruinerad eller ska du göra någon form av ägglossningsstimulering?
Jag har PCO och har ingen egen ÄL utan har fått äta pergotime, De cykler jag ätit pergotime har jag kollat med ÄL-stickor veckan kring ÄL. Jag får alltid 2 streck, men när det är ÄL blir teststrecket så mycket starkare än kontrollstrecket. Jag har använt mig av testlagrets stickor, som jag tycker är superbra!