• enlitenbitkaka

Misstanke om ryggmärgsbråck vid RUL....

Vår lyckliga dag blev inte fullt så lycklig. Bebben mådde prima och rumlade runt där inne, viftade, sparkade...och vi väntar en liten tjej. Helt underbart. MEN....bebisens huvud är "avsmalnande" vilket är typiskt för bebisar med ryggmärgsbråck.

Fick direkt komma in och göra ett UL till hos två andra läkare. Varken de eller BM såg något avvikande på ryggraden men såg väldigt dåligt öht så `de kan inget garanter så ska tillbaka för ytterligare ett UL nästa vecka + ev MR.

Någon annan som varit med om samma? Hur gick det för er?

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Misstanke om ryggmärgsbråck vid RUL....
  • eileme84

puffar tråden lite åt dig. Jag tycker att det är konstigt att dom inte såg så bra :O för mig såg dom ju ryggraden super tydligt och varför zoomade dom inte in och kollade?

Hoppas du får några bra svar här, ses i andra tråden =)

-ÄLskar min Son Theo-
  • Mary Jo

Hej! Leta på ryggmärksbråck i sökgrejen uppe till Vänster. Vet att det finns en grupp för föräldrar som har barn med det. Där kan du garanterat få svar på dina funderingar!Lycka till!

• enlitenbitkaka
    Emlan84 skrev 2011-03-01 21:40:36 följande:

puffar tråden lite åt dig. Jag tycker att det är konstigt att dom inte såg så bra :O för mig såg dom ju ryggraden super tydligt och varför zoomade dom inte in och kollade?

Hoppas du får några bra svar här, ses i andra tråden =)

Bebisen låg med ryggen tryckt mot moderkakan (i bakvägg) och så låg hon inte stilla alls så det var väldigt svårt att se. De zoomade självklart in Barnmorskan såg dock ryggraden tydligt och hon såg ingt avvvikande på den... så hoppas!
    Mary Jo skrev 2011-03-01 21:46:35 följande:

Hej! Leta på ryggmärksbråck i sökgrejen uppe till Vänster. Vet att det finns en grupp för föräldrar som har barn med det. Där kan du garanterat få svar på dina funderingar!Lycka till!

Tack för tipset!
    Gravid med BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Dexxi

Hoppas det inte är någon fara och att det ser bra ut på nästa UL. Förstår din oro!

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 16/7 2011 ♥
  • Dexxi

Har ni fått tid för nästa UL ännu? Hoppas ni får det snart och att det inte är någon fara med liten, men eftersom de inte såg nåt på ryggraden så borde ju det vara ett väldigt gott tecken!

• Dexxi

Förstår du är nervös, men försök tänka positiva tankar. Och skönt att ni får komma så snart iaf och slipper vänta ännu längre. Håller tummarna för er i morgon!

• enlitenbitkaka

Ja nu är det "snart" men den här veckan har gått så långsamt. Hittade iaf resultatet vi fick med hem...där står att de inte kunde hitta lemon sign (avsmalnande huvudformen) på det andra ULet som utfördes av läkare. Inte heller något fel på ryggraden MEN att de såg dåligt. Så oddsen är bra, men lite oklara. Förbereder mig för det värsta...

Gravid med BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Dexxi

Men det låter ju bra iaf att de inte såg det på UL nr två. Det är säkert ingen fara men kanske bra ha låg förväntan och så kan allt bara bli bättre, så funkar jag med när det är jobbigt .

Svar på tråden Misstanke om ryggmärgsbråck vid RUL....