• Lykka

Jag arbetar med dömda pedofiler. Vad anser du om mig?

Jag arbetar inom sjukvården, inte kriminalvården. Vill så klart inte gå in på var eller i vilken form jag jobbar men mitt yrke går ut på brottsbearbetning, social träning, vård och behandling av pedofiler. Det är alltså pedofiler som har gett uttryck för sin läggning/störning och begått ett övergrepp i någon form. Alltså inte bara de som har det i "tankarna".

Jag vill inte att tråden ska handla om tex. varför man blir pedofil, om det går att bota eller om det är en läggning, störning eller sjukdom utan helt enkelt...

Hur ser ni mig som tvåbarnsmor som träffar de här patienterna dagligen?

Tacksam för svar. Kram på er!

• Svar på tråden Jag arbetar med dömda pedofiler. Vad anser du om mig?
  • Rödtott

Jag tänker att du måste ha ett starkt psyke och en stor empatisk förmåga. Samt en tro på att människan kan förändras. 

• majess
    Lykka skrev 2011-03-01 20:49:38 följande:

Jag arbetar inom sjukvården, inte kriminalvården. Vill så klart inte gå in på var eller i vilken form jag jobbar men mitt yrke går ut på brottsbearbetning, social träning, vård och behandling av pedofiler. Det är alltså pedofiler som har gett uttryck för sin läggning/störning och begått ett övergrepp i någon form. Alltså inte bara de som har det i "tankarna".

Jag vill inte att tråden ska handla om tex. varför man blir pedofil, om det går att bota eller om det är en läggning, störning eller sjukdom utan helt enkelt...

Hur ser ni mig som tvåbarnsmor som träffar de här patienterna dagligen?

Tacksam för svar. Kram på er!

Jag ser nog det som ett yrke som kräver oerhört mycket av en person,jag tror inte du kommer vara där tills pension om man säger så...
    du måste vara väldigt stark som orkar möta dessa as varje dag.
  • bananflugekärlek

Jag tycker att det är fantastiskt bra och jag tror att du har en intellektuell kapacitet över det normala, eftersom många som ändå kan räknas som normalbegåvade faktiskt inbillar sig att pedofiler per automatik är "as".

Jätteintressant yrke, ts, jag skulle gärna höra mer. Detta är absolut något jag själv hade kunnat tänka mig jobba med i framtiden, faktiskt.

• MattiasFru

Varför skulle man se det som något dåligt? jag tycker det är jättefint att du gör det, oavsett om du hade 10 barn eller inga alls. Sålänge du inte tar barnen till jobbet då, men det gissar jag att du inte gör, och då spelar det väl ingen roll hur många barn du har hemma?

• majess
    bananflugekärlek skrev 2011-03-01 20:57:17 följande:
    Jag tycker att det är fantastiskt bra och jag tror att du har en intellektuell kapacitet över det normala, eftersom många som ändå kan räknas som normalbegåvade faktiskt inbillar sig att pedofiler per automatik är "as".

Jätteintressant yrke, ts, jag skulle gärna höra mer. Detta är absolut något jag själv hade kunnat tänka mig jobba med i framtiden, faktiskt.
    för mig är en människa som utnyttjar barn ett as hur sjuk han/hon än är.
  • Lykka

MattiasFru: Nej, jag tar inte med barnen till jobbet.

Majess: För mig är det också en människa som utnyttjar barn och som har begått ett förkastligt brott. Men man måste se människan och orsakerna till brottet och det är inte alltid så svart och vitt som man kan tro.

• bananflugekärlek
    majess skrev 2011-03-01 21:00:02 följande:
    för mig är en människa som utnyttjar barn ett as hur sjuk han/hon än är.
    För mig är en människa som drar så enkla slutsatser trög.
  • MattiasFru
    Lykka skrev 2011-03-01 21:02:38 följande:
    MattiasFru: Nej, jag tar inte med barnen till jobbet.

Majess: För mig är det också en människa som utnyttjar barn och som har begått ett förkastligt brott. Men man måste se människan och orsakerna till brottet och det är inte alltid så svart och vitt som man kan tro.
    Nej precis, det trodde jag inte heller och så tycker jag inte att det spelar någon roll om du så har 10 eller inga barn alls
  • Lykka
    bananflugekärlek skrev 2011-03-01 20:57:17 följande:

Vad vill du veta? Bara att fråga... =)
  • Lykka

Jag arbetar med andra diagnoser och andra typer av brott som de har begått också om det är något ni vill veta om det.

Svar på tråden Jag arbetar med dömda pedofiler. Vad anser du om mig?