• Pyssilullan

Hjälp! Hur skriver man på julkorten och var placerar jag kortet? Det ser så tomt och tråkigt ut!!

Sitter just nu och gör julkort!
    Jag har köpt röda dubbelvikta kort!

Nu ska jag ha en bild på tösten och skriva typ God jul!
    MEN det ser så tomt ut...
    Vad kan mn skriva eller göra på "framsidan"?
    Och var placerar man kortet och var och hur skriver man?
    Ngn påhittig person?

• Svar på tråden Hjälp! Hur skriver man på julkorten och var placerar jag kortet? Det ser så tomt och tråkigt ut!!
  • Nyfiken gul

Skriv God Jul på framsidan

när du vecklar upp kortet har du bilden till höger

till vänster skriver du typ Önskar XXXX (din dotters namn + familjen)

• Tillififf

Jag tror jag skulle göra så här:
    På framsidan skulle jag bara rita/klistra in/måla nån julgrej; typ en julgranskula på en kvist eller nåt liknande.
    På insidan skulle jag sätta fotot på högra sidan och skriva "God jul och Gott Nytt år..." på vänstersidan...

Men det är ju jag det

• Lola Jämtland

Tycker precis som Nyfiken gul

• Monstermamman

I fjol hade jag också såna kort och då satte jag bilden på framsidan, skrev med små bokstäver (versaler) GOD JUL och ritade en ram runt med silverpenna.
    Inuti på höger sida skrev jag God Jul och Gott Nytt År (med grövre silverpenna) önskar ***** (med tunnare penna).

• Sunniva A

Vi har gjort sådana kort några år. Vi brukar låta framsidan vara tom och sätta bilder till höger på insidan och skriva God Jul och Gott Nytt år önskar....... på vänstersidan. Vi skriver ut texten med datorn och klistrar sedan in bilden. Våra namn skriver vi förhand.

Svar på tråden Hjälp! Hur skriver man på julkorten och var placerar jag kortet? Det ser så tomt och tråkigt ut!!