• skatt06

Barnvänligt hotell på Cypern...

....ska åka en vecka själv i september med dottern på 4 då nästan 5 år gammal till Cypern.
    Vi söker ett hotell med stort poolomr. och "barnvänliga" pooler, lekplats(er), svensk barnklubb, fin sand och hav.
    Har tittat på Fritidsresors Blue Village - Callisto samt Althea Beach även Sunwing Resort & SPA Sandy Bay? Någon som varit på något av dessa hotell? Vad rekomenderas, marklägenhet eller balkong?

Tack på förhand
    Sofie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:45
    Någon????

• Svar på tråden Barnvänligt hotell på Cypern...
  • Syltan

Hej!

Jag har bokat en resa till Cypern och Sunwing Resort & Spa Sandy Bay. Vi åker den 1/7. Jag har 2 pojkar en som är 2år och en som är 4år gammal. Jag tror att det kommer bli helt suveränt! Vi var i Turkiet i maj förra året och bodde då i Side på Sunwing Resort & Spa Side Beach. Det var en av de bästa resor jag gjort! Därför tror jag på Sunwings koncept och har läst mycket om vad folk tycker om just Sunwing Sandy Bay. Som jag har fattat det så är det i princip det bästa sunwing hotellet som Ving har att erbjuda! För mig var det inte svårt att välja! Men vi får se vad jag säger när jag varit där!

Hälsningar Anna

Ps. Jag beskriver det mesta kring Sunwing Resort & Spa Side Beach i en annan tråd. Sida 2 om man söker på Sunwing! Där kan du läsa vad jag tyckte om den resan!!!!

• Puffalina

Jag har bott på både Callisto och Sandy Bay. Callisto är jättebra men Sandy Bay är bättre. Dock vet jag itne om jag tycker det är så mkt bättre som det kostar...

* Sebastian 061016 Alexander 081109 William 100831*
  • Jigge

Bodde på Callisto juli -09 med två barn 1 och 3 år. Tycker det var bra poolområde, bra lekpark och bra barnklubb. Hotellets kvällsunderhållning var jättebra dom var såå duktiga. Vi hade all inklusive ena veckan vilket var bra då det var enkelt att hämta glass och dricka vid poolen och aldrig behöva tänka på att ta med pengar. Vi hade balkong vilket var lite jobbigt då vi fick släpa upp två vagnar med sovande barn för trappen varje kväll. Gillar ändå balkong då det blir lite bättre utsikt och mindre insyn. Poolen var väldigt barnvänlig och stor. Stranden vid hotellet är lite stenig men det är jättenära till sandy bay stranden så dit kan man gå på fem minuter.

• Mrs girl

har bott på sandy bay och tyckte jättemycket om det. maten var toppen, en helt underbar frukostbuffe . många pooler och gångavstånd till Nissi beach. om du undrar nått så fråga på.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Kitty 1982

Vad ingår i all inclusive?

• Mrs girl
    Kitty 1982 skrev 2011-03-27 20:30:02 följande:
    Vad ingår i all inclusive?
    kan ju variera lite men alla måltider, dryck när du vill, ibland kan det finnas mat typ hamburgare, pizza att äta under dagen. fika mellan måltiderna, glass....du kan med andra ord äta hela tiden om du vill
  • Kitty 1982
    Mrs girl skrev 2011-03-27 20:44:23 följande:
    kan ju variera lite men alla måltider, dryck när du vill, ibland kan det finnas mat typ hamburgare, pizza att äta under dagen. fika mellan måltiderna, glass....du kan med andra ord äta hela tiden om du vill
    men måste man visa med nått tex att man har all inclusive?
  • Mrs girl
    Kitty 1982 skrev 2011-03-27 20:57:22 följande:
    men måste man visa med nått tex att man har all inclusive?
    ja oftast får man ett band runt armen som man ska ha hela vistelsen.
  • Kitty 1982
    Mrs girl skrev 2011-03-27 21:00:03 följande:
    ja oftast får man ett band runt armen som man ska ha hela vistelsen.
    jaha okej när får man det bandet? När man kommer till hotellet eller innan? Ska alla i familjen ha det då?

Hehe många frågor men vet ignet ting om det där hihi
  • Mrs girl
    Kitty 1982 skrev 2011-03-27 21:01:02 följande:
    jaha okej när får man det bandet? När man kommer till hotellet eller innan? Ska alla i familjen ha det då?

Hehe många frågor men vet ignet ting om det där hihi
    det får man när man kommer till hotellet och jag tror att alla ska ha det. svarar gärna på dina frågor, men vi kanske ska fortsätta skriva via inboxen så vi inte spammar ts tråd
  • S0L

Hejsan!
    Kom hem från en underbar vecka på Callisto 17 maj! Stranden hade dom tydligen röjt upp ganska bra hörde vi någon som sa och den var fin! vi behövde inte badskor! inte alls så stenig som på bilderna på FR hemsida, men går förstås inte att jämföra med Nissi beach! Bamseklubben var jättebra enligt vår son 5,5 år. vi hade markbalkong och det var väldigt smidigt att ha på första vån när vi skulle in med barnvagnen till vår lille 9 månaders son.
    Vi längtar tillbaka!

• loppis7

Vi har bott på Callisto o det är helt ok men jag kan verkligen tipsa om Blue Village Althea ett super hotell vi har varit där 2 ggr med våra barn o jag åker gärna dit igen.Maten är super god o trevlig personal.

• rosakaninen

Vi bodde på Althea för två år sen och trivdes jättebra! Mysigt hotell och trevlig personal osv

Svar på tråden Barnvänligt hotell på Cypern...