• babymoon

är movikol ok att ta under graviditeten?

jag är säkert inte ensam om att vara förstoppad under graviditeten ;) men nu har jag fått nog, gör ont när jag krystar (längs hö sida) så nu får jag inte ut något, känns som att jag skall spricka!! :(

är det någon som också får ont när man krystar, och vad har ni tagt mot det?

någon som provat movikol? jag har aldrig gjort det...

snälla någon.....

kram ravid v.12 

• Svar på tråden är movikol ok att ta under graviditeten?
  • Gro

Jag fick rådet att använda movikol under min förra graviditet.
    (pulver som man löser i vatten... vet inte om det finns i olika former)

• babymoon
    Gro skrev 2011-03-02 10:16:04 följande:
    Jag fick rådet att använda movikol under min förra graviditet.
    (pulver som man löser i vatten... vet inte om det finns i olika former)
    ok tack!

blev det bättre direkt? finns det någon direktion om hur mycket man kan ta eller gäller det bara att läsa på bipcksedeln? 

• babymoon
    Frontline skrev 2011-03-02 10:18:05 följande:
    Om du är gravid eller ammar rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar MOVICOL.

Står så på denna sida
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    japp skall kolla med personal på apoteket för säkerhetsskull för min bm mottagning har ingen teltid förrän imorn igen....

tack 
  • babymoon

Någon som har provat med katrinplommon, fungerar det överhuvud taget när man är riktigt förstoppad pga graviditet?? 

• Gro
    babymoon skrev 2011-03-02 10:17:48 följande:
    ok tack!

blev det bättre direkt? finns det någon direktion om hur mycket man kan ta eller gäller det bara att läsa på bipcksedeln? 

Jag fick rådet att ta movicol av läkare på sjukhuset. Jag hade haft förstoppning under en längre tid och blev riktigt dålig så till sist var det bara att åka in akut.

Jag blev bätter rätt så fort faktiskt. Tog morgon och kväll ett par dagar.
    Sen blev det ju så att jag var alldeles för trög i magen under hela graviditeten så jag var tvungen att ta till movicol ännu ett par gånger.
Svar på tråden är movikol ok att ta under graviditeten?