Kärt barn har många namn
Vad heter era barn mer än tilltalsnamnet??
Min lilla tjej heter Elvira Irènè Lillemor Bonus
Vad heter era barn mer än tilltalsnamnet??
Min lilla tjej heter Elvira Irènè Lillemor Bonus
Bonus var ju fräckt. Min son heter Lars Limus.
Li för Linda (jag) mus för Magnus (min man).
min dotter på 2 månader heter Amilia anna-karin....Amilia är ju ganska ovanligt o anna-karin är ju efter mig.
Min son heter Jesper Liam Bruce. Jesper för det har storebror Jonathan valt. Liam efter pappas släkt och Bruce eftersom det var det namn jag ville att han skulle ha som tilltalsnamn eftersom han är amerikan. (Blev dock nedröstad hemma ;-(
Min son heter Sebastian Karl Sashi. Karl är ett släktnamn, finns på bådas sidor. Sashi är indiskt och betyder nedstigen från solguden. Jag är från Indien och ville så gärna att han skulle få lite av mitt ursprung.
Han har bara tilltalsnamn, men e så kär ändå
Min dotter heter Saga Angelica Luna. Luna valde jag för mångudinnans beskydd... . Angelica valde min sambo. Och tilltalsnamnet Saga valde vi både efter gudinnan och för att det är ett fornordiskt namn.
Min dotter heter bara Matilda Tora.....tyckte det räckte så...
min kompis dotter har ovanliga o många namn... Jemilia Alicia Alejandra
Sonen heter Jan LUDWIG Leonard. Jan efter pappa, farfar o farfars far. Ludwig är hans "egna" namn Leonard har han från morbror o min morfar...
Min äldsta dotter heter SAGA Theresia.. Theresia är släktnamn från gubbens sida.
Och lilltösen heter ALVA Åsa Elisabeth, Åsa efter min farmor och Elisabeth efter min mormor
Min son heter VILHELM Mikael. Mikael är efter en god vän som dog för ett par år sedan.