• Anonym

Mina ögon bara rinner när jag går ut.

Någon som vet vad detta beror på? Nu när det är så fint väder har mina ögon börjat rinna massa ute. Alltså jag gråter inte men det rinner på bra och det ser ju inte klokt ut!

• Svar på tråden Mina ögon bara rinner när jag går ut.
  • Anonym (samma här)

Det gör mina ögon också. Trodde de först berodde på någon slags allergi mot pollen eftersom att mina ögon rann mest på våren/sommaren. Men nu har det börjat även på vintern, och jag vettesjutton vad det kan vara. Kanske beror på kylan?
    Jobbigt är det iallafall.

• Anonym

Ja fast jag tänker som så, det har ju varit betydligt kallare än nu, nu är det ju + grader ute iallafall här och det är nu det börjat. Hua ja...gå runt och torkar tårar

• Anonym (samma här)
    Anonym skrev 2011-03-02 12:53:56 följande:
    Ja fast jag tänker som så, det har ju varit betydligt kallare än nu, nu är det ju + grader ute iallafall här och det är nu det börjat. Hua ja...gå runt och torkar tårar
    Aa okejs. Jag har ingen aning om vad det kan vara för något. Men det är säkert inget att oroa sig över. Det är väl kanske något i luften som ögonen reagerar på? 
  • Anonym

Nej jag oroar mig inte direkt, det är mest att det är så jobbigt och något pinsamt.

• Anonym

Rinnande ögon ute är det första och mest klassiska tecknet på torra ögon. Gå till apoteket och köp ögondroppar som fuktar ögonen och sitter som en film på ögat länge. Du får god hjälp om du frågar en farmaceut.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-02 13:05:12 följande:
    Rinnande ögon ute är det första och mest klassiska tecknet på torra ögon. Gå till apoteket och köp ögondroppar som fuktar ögonen och sitter som en film på ögat länge. Du får god hjälp om du frågar en farmaceut.
    Tack! Glad
  • Lykka

Har du linser? När jag är ute med mina linser (typ oavsett väder) så rinner mina ögon och folk kommer gärna till undsättning och ska trösta mig

• Anonym

charmtroll: ojdå, vad gör man åt det?

Lykka: Nej det har jag inte Hoppsan, men det är ju tur att det finns sådana människor som bryr sig. Om man ska se det så

• charmtroll

Man gör en tårvägssondering.

Jag hade detta problem när jag var liten (typ 4-5 år) och då fick jag sövas. Även min yngste opererades för trånga och igentäppta tårkanaler när han var ca 1 år. Tror att det "räcker" med lokalbedövning när man är vuxen...

Svar på tråden Mina ögon bara rinner när jag går ut.