• Nockanpockan

Lantlig/ chabby chic/ industri inredning i Östergötland?

Hej!!

Finns så många, många fina inredningssidor på nätet och man hittar så mycket fint när man sitter och klickar runt!

Men jag skulle gärna även se sakerna IRL så att säga.. Jag bor i Östergötland och känner väl till några butiker med lantlig/ vit/ romantiskt/ inredning men inte så många.. Jag skulle så gärna åka runt till olika butiker och titta och känna på sakerna.

Är det någon i eller omkring Östergötland som har bra tips på butiker/ bodar/ lador osv osv med denna inredningsstil?

Skulle vara mycket tacksam i så fall!!

Själv kan jag tipsa om butik Rosengården i Skänninge, lantlig/ romantisk/ vit chabby chic butik som drivs av en underbar ung tjej med känsla för detaljer och som alltid hjälper till vid frågor!

Även Ulfåsa Möbler och Inredning börjar få in lite mer lantligt/ vitt i sina lokaler!

I Vadstena finns en liten butik med mest köksattrialjer som heter Kopp och Kanna- mysig!

Självklart känner jag till Rum & Interiör i Linköping och M  Blommor i Motala men vill ha FLER butiker! Har gått i de jag känner till så mycket nu att jag ( nästan ) börjar tröttna Flört

• Svar på tråden Lantlig/ chabby chic/ industri inredning i Östergötland?
  • ikafika

Har du varit i Tranås och tittat något? Ligger ju visserligen i Småland men precis på gränsen... På Storgatan finns ett par stycken inredningsbutiker som har mycket i den stilen iaf. Kommer inte ihåg namnen på dem nu dock. Sedan har de ganska många loppisar och någon antikaffär i Tranås med. Och en jättestor trottoarloppis på våren nån gång tror jag det brukar vara.

• Nockanpockan
    ikafika skrev 2011-03-03 00:05:22 följande:
    Har du varit i Tranås och tittat något? Ligger ju visserligen i Småland men precis på gränsen... På Storgatan finns ett par stycken inredningsbutiker som har mycket i den stilen iaf. Kommer inte ihåg namnen på dem nu dock. Sedan har de ganska många loppisar och någon antikaffär i Tranås med. Och en jättestor trottoarloppis på våren nån gång tror jag det brukar vara.
    Jo i Tranås har jag ju faktiskt varit! Och shoppat mycket fint också ska tilläggas.. Det är inte så långt ifrån mig i alla fall men måste övertala sambon att åka dit också Flört

Det där med loppisen ska jag kolla upp! Brukar alltid missa olika loppis och annat så vet aldrig vad som finns!

Tack för tipset ändå!
  • ikafika

Kom på att vi har en himla mysig liten butik i  Mjölby med, Nu och då heter den. Det är hemma i garaget hos en dam, fast det ligger jättenära centrum. Hon handplockar fina gamla grejor till butiken och så har hon lite nya grejer med. www.nuochda.com/ här är hennes hemsida.
    Sedan ligger det nån ny inredningsbutik på Kungsvägen med som jag inte har varit inne i dock men såg ut som den stilen i skyltfönstret. Fast det verkade va rätt dyrt.

Om du är i Tranås nån gång så borde du fika på Skafferiet också, jättemysigt litet fik i gammaldags stil=) Ligger på Storgatan som allt annat.

• Ann Nelly

www.unnerstadgardoinredning.com
    Fina grejer men bara nytt, inget loppis.

www.hantverksgarden.com
    Mysigt ställe som är väl värt ett besök när man är i närheten. Stängt för säsongen just nu men öppnar i april igen tror jag.

www.handplockat.eu
    Liten butik i Linköping city som har fina saker.

www.mollyshus.se
    Tranås som sagt är klart värt ett besök. Håller med om att Skafferiet är jättemysigt, de ha supergoda sallader.
    Moster Malla är också en blom och inredningsbutik i Tranås, ligger också på Storgatan.
    Det finns en till jättemysig butik på Storgatan som ligger på hörnet av ett hus men jag minns inte vad affären heter tyvärr.

Jag har besökt massor av olika ställen men det gäller ju att komma ihåg vad de heter och var de finns. Och att inte blanda ihop dem med de "dåliga" ställen man besökt. Får se om jag kommer ihåg fler sen...

• Ann Nelly
    Ann Nelly skrev 2011-03-04 09:50:40 följande:
    www.unnerstadgardoinredning.com
    Fina grejer men bara nytt, inget loppis.

www.hantverksgarden.com
    Mysigt ställe som är väl värt ett besök när man är i närheten. Stängt för säsongen just nu men öppnar i april igen tror jag.

www.handplockat.eu
    Liten butik i Linköping city som har fina saker.

www.mollyshus.se
    Tranås som sagt är klart värt ett besök. Håller med om att Skafferiet är jättemysigt, de ha supergoda sallader.
    Moster Malla är också en blom och inredningsbutik i Tranås, ligger också på Storgatan.
    Det finns en till jättemysig butik på Storgatan som ligger på hörnet av ett hus men jag minns inte vad affären heter tyvärr.

Jag har besökt massor av olika ställen men det gäller ju att komma ihåg vad de heter och var de finns. Och att inte blanda ihop dem med de "dåliga" ställen man besökt. Får se om jag kommer ihåg fler sen...
    Och så blandade jag ihop fiken i Tranås också kom jag ju på:)
    Skafferiet är ett jättemysigt fik men det är Gotteriet som har supergoda sallader...
    Känner att det absolut är dags snart för ett besök i Tranås igen, var flera månader sedan (jobbade där en del förut).
  • Nockanpockan
    Tusen tack för alla tips!!

Bor i Skänninge så vare sig Mjölby eller Linköping ligger ju så långt ifrån och med motorvägen tar det ju inte någon dödlig tid att åka till Tranås heller!

Jag tror jag stannat till på Skafferiet och var hur nöjd som helst! Gotteriet däremot måste jag missat, men då när man vet att det finns så kan man ju kolla upp var det ligger och ta sig en tur Glad

Ska sätta mig och titta igen alla länkar ni postat!

Känner för en uppgradering av hemmet och älskar heminredning, min sambo kommer gråta blod Flört
  • HelenaW

Blomsteraffären i Boxholm oväntat stort utbud och i Linköping finns det några butiker på Apotekategatan.

• anli00

inredning och interiör, ligger in på tvärgatan hospitalstorget o stora torget, liten butik med mycket fina grejer :)
    hittade urfina duktyngder där häromdagen... 

Svar på tråden Lantlig/ chabby chic/ industri inredning i Östergötland?