• Tiger77

Tecken på kön vid ultraljud

Hej!

Var på rul idag, tillhör ett landsting som inte berättar kön.

Vi, som är nyfikna, försökte såklart spana ändå, men eftersom jag glömt glasögon(...) blev det maken som stod för intrycken.

Jag trodde innan att en kille identifierades med "prickar" dvs stenarna i pungen och flickor har jag hört skall synas som tre grå/vita streck.

Maken tyckte sig se streck, men "ovanligt stora" för att vara ett kvinligt könsorgan. Inga prickar. Det var vid bilden när hon mätte lårbenet.

Det verkar annars som att man ser själva snoppen på killar, snarare än kulorna. Någon som har fler tips på hur man ser skillnaden? Och vad kan ett "ovanligt stort kvinligt könsorgan" betyda?

• Svar på tråden Tecken på kön vid ultraljud
  • Tiger77

Någon som har något klokt att säga?

• Tiger77

Nej, tyvärr. Men bilderna är endast i profil med fokus på huvud, så det hade nog inte hjälpt.
    (Vi fick endast papperskopior, är det vanligt att man får en länk till bilderna också?)

• Filuren83

Ingen aning om man brukar få länk...
    Nej, då hade inte bilderna hjälpt något. Det var synd!

• Pillis4
    Tiger77 skrev 2011-03-02 15:03:35 följande:
    Hej!

Var på rul idag, tillhör ett landsting som inte berättar kön.

Vi, som är nyfikna, försökte såklart spana ändå, men eftersom jag glömt glasögon(...) blev det maken som stod för intrycken.

Jag trodde innan att en kille identifierades med "prickar" dvs stenarna i pungen och flickor har jag hört skall synas som tre grå/vita streck.

Maken tyckte sig se streck, men "ovanligt stora" för att vara ett kvinligt könsorgan. Inga prickar. Det var vid bilden när hon mätte lårbenet.

Det verkar annars som att man ser själva snoppen på killar, snarare än kulorna. Någon som har fler tips på hur man ser skillnaden? Och vad kan ett "ovanligt stort kvinligt könsorgan" betyda?
    man brukar se väldigt tydligt om det är en pojke.. snoppen brukar dingla mellan benen om där finns en =)
  • anna01

Vi var på ul förra veckan. När hon frös bilden vid lårbenet visade hon pungen, snoppen såg man inte. Pungen va som en svart cirkel med nåt ljust i.

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
  • Makka Pakka

Nja.. prickar och så litar inte jag på.

Båda mina pojkar var mer än villiga att visa upp sig och man såg tydligt snoppen och pungen. Det var ingen tvekan om det!

Bilder finns i mitt galleri på första sonen..

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • eternalstar

På mitt RUL visade bm upp en stor rund "bulle" och sa att; det här ser ut som en pung! Men nån snopp såg vi inte?! Jag hade ju tänkt på att leta efter streck å prickar, ingen stor bulle:)

Thea -08, Majken -09 & bebis BF Juli -11
Svar på tråden Tecken på kön vid ultraljud