• Rhonda Breeze

Kan blindtarmsinfektion leda till begränsad passage i äggledarna?

I samband med att vi började bedriva vår bebisverkstad fick jag operera mig för akut blindtarmsoperation. Blindtarmen var mycket infekterad men hade inte spruckit. Kan det orsaka till att det inte blir någon fri passage i äggledarna?

*nyfiken*

• Svar på tråden Kan blindtarmsinfektion leda till begränsad passage i äggledarna?
  • smurfen67

Jag var bara timmar ifrån att dö av min brustna blindtarm, allt var sönderinfekterat och varigt i magen, fick 2 liter blod, kom inte ihåg vem min sambo var när han kom innan operationen, ett ärr som är typ 20-30 cm långt typ ett "kejsarsnitt ärr" eftersom dom fick ta ut tarmarna på magen och rengöra efter varet och infektionen.

Sjukskriven till och från i 6 mån, varav 3 mån på sjukhus in och utskriven. Då fick jag sammanväxtningar i buken, som gjorde att jag fick opereras igen, och allt detta har påverkat förmågan till graviditet.

Så det bästa du kan göra är att be om att få spola äggledarna för att se att passagen är fri. Jag har fri passage i mina äggledare, peppar peppar, trots allt jag varit med om.

Hoppas det går bra. kram.

• Ea79

smurfen. stackare som fick en så komplicerad op och efterförlopp. som tur är kan jag intyga att detta är extremt ovanligt att det går så här illa. Men tyvärr så kan ju ärrvävnaden sätta sig på äggstockar(inte vanligt), så Rhonda be att få göra en äggledar spolning som smurfen sa. då ser de direkt hur det är. Lycka till

• lynet70

Jag är op.för blindtarmsinfektion och vid min utredning gjordes äggledar sploning som visade att den ena äggledaren var det stopp...ingen passage alls,men den andra fungerade. Vi fick börja med IVF efter detta. Jag vill också tillägga att min manns spermier var lite slöa samt att jag har diabetes och vid diabetes kan man ha svårare att bli gravid sa min läkare.

Be om att få detta undersökt!
    Lycka till!

• Rhonda Breeze

Tack snälla för alla era svar!

Smurfen: Det där lät ju inte skoj alls - hoppas att du är helt bra nu.

• Peki

Det kan man få. Alla större inflammationer i buken kan skada övrig vävnad och orsaka sammanväxningar. Så om du har haft en blindtarmsinflammation och verkar ha svårt att få barn så ska du be att få en remiss och kolla passagen i äggledarna.

Fast man ska komma ihåg att många som op blintarmen kan få barn utan problem

• pelargonian

Jag gjorde oxå en omfattade operation efter att min blindtarm brast och hela magen fick tömmas på var i en ny operation..magen är ju inte sig lik sen dess. Detta hände för ca 15år sedan.

Jag har gjort kontaströntgen av äggledare men aldrig titthål..Ska snart genomgå mitt första IVF. Vet inte om man kan ha sammanväxtningar på annat än äggledare som kan påverka eftersom det var fri passage i mina...

Svar på tråden Kan blindtarmsinfektion leda till begränsad passage i äggledarna?