• Emki

Nu skiter jag i detta....orkar inte mera!!

Nu har vi försökt i tre år...jag orkar inget mera nu!!!! trodde verkligen att det tagit sig denna gång. Men icke....mensen kommer inte ens, så jag kan börja med pergon!!!! jag vill inte leva så här...Jag är ju redan mamma inombords, kan jag bara inte få mina barn då!!!! Vet inte vad jag ska ta mig till, eller ta vägen! Allt känns tungt, och jag är bara arg inombords! Jag vill ju så gärna få uppleva att vara gravid och få barn!

Jag kommer aldrig få uppleva att bli mamma, så ledsen!!!! INGENTING känns kul.

• Svar på tråden Nu skiter jag i detta....orkar inte mera!!
  • Emki

Vet igentligen inte vad jag vill med tråden...bara skriva av mig lite antar jag!!

• Puck

Jag vet inte hur många år av mitt liv jag har ägnat åt att försöka bli gravid. Nummer ett bara kom, men då var jag väldigt ung.
    Tills lut lyckades jag få nummer två, men fler blev det inte.
    Jag vet att det är milsvid skillnad att ha barn och vilja få fler, än att inte ha barn.Jag lever nämligen sedan ganska länge med en man man som inte har barn ,och inget hellre vill än att få.
    Och så hittar han mig...
    Hur svart och eländigt det känns nu, så vet man aldrig- mirakel sker faktiskt.
    Vet inte hur gammal du är, själv har min tid nog runnit ut.
    Jag hoppas verkligen att du orkar komma igen!

• CariDee

mensen kan utebli pga. stress,depression eller ångest. res till södern eller gå på spa några dagar för att lugna nerverna. har du pratat med någon läkare om din uteblivna mens?

• Emki

Joo jag har gått på utredning och jag har pco...ätit 8 omgångar pergo, varit utan preventivmedel i över 5 år.
    Jag kommer nog aldrig att få uppleva att bli mamma, så känns det iaf!!

• moii

JAg vet inte alls hur det är för dig. Jag har inte pco och vet inte om jag kan bli gravid eller inte fr jag har aldrig ens fått förska. Alltså, vi HAR frsökt så klart men det gick ju inte och så upptäcktes manlig faktor och.. etc etc etc.

Det är inte så konstigt att man tänker att man vill ge upp och att man inte orkar. Det känns ju liksom som att man misslyckas med något av det mest basala och mänskliga på något vis. Men samtidigt..kanske just kämpandet gör att man kan orka mycket mer annat när man väl blivit förälder. Inte vet jag men jag hoppas du kan hitta lite styrka på något vis och kämpa fr det som du så innerligt vill.

styrkekram!

• Emki

Tack så mycket =)

Jo jag vet att jag borde hitta styrka, och visst även om det genom hela mig känns som att jag aldrig kommer att bli mamma, så finns det ibland hopp inom mig.
    Som denna månaden, har massor av gravsymtom och jag trodde nästan att det var min tur, men innerst inne som vet jag att jag ALDRIG kommer att plussa. Jag kan liksom inte se mig själv med barn. Även om jag har önskat mig detta hela livet och inget heldre vill.....

• chitias

Jag vet hur det känns, har försökt några år på egen hand och 3 ivf som inte lyckades. Mina ägg är inte tillräckligt bra för att be befruktat. Fick besked i förgår att i.om. dålig äggkvalitet så är det ingen ide att försöka med mer IVF. Jag vet inte hur gammal du är, men har du funderat på att försöka med IVF. För min del är det försent är 40 år och producerar dåliga ägg, ingen bra kombination. Det känns som om livet har förlorat all mening. Ovan på allt detta så är jag också arbetslös sedan 1 mars. När jag fick reda på det i börjarn av året så kändes det helt ok, tänkte att 3:dj gången gillt och denna gången kommer jag att bli gravid och då spelar det inget roll, utan det kan faktikst vara skönt att ta det lugnt. Men som sagt de fick ut 8 ägg och det vissade sig att alla var dåliga. Min man är super ledsen och jag försöker fortfarande fatta hur detta kunde ha hänt. Varför just mina ägg!!!!!! Jag förstår att kvaliteten blir sämre med åren men av alla ägg som de tog ut i 3 omgångar (24 totalt så var alla kassa) FAN.....

Som jag har sagt tidigare, om du inte ha försökt med IVF så tycker jag att du bör försöka..... ta kontakt med någon IVF klinik, vänta inte så som jag har gjort...

• Louise09

Emki: Din historia påminner väldigt mycket om min.
    Vi har också försökt i 3 år utan att det har blivit bebis. Vi har varit inskrivna på en privatklinik för barnlöshet i 1år.
    Har ätit tonviss med pregotime o massor av sprutor. Blev gravid okt 2010 men det slutade i missfall :(
    Känner också en sån otrolig frustration o inre ilska så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Mår så himla dåligt att det aldrig tar sig!  Jag känner att jag orkar inte det här mer mår inte bra pykiskt...
    Har tappat allt hopp som finns o jag har gett upp. Tänker avsluta det här nu o inse att det blir ett liv utan barn! 

• vincenzo

Jag försöker också bli gravid och min mens som alltid varit regelbunden har upphört, istället så får jag hjälp med att få igång mensen med Provera och i samma veva så tar jag pergotime.

Har du testat Provera? 

• airamh

Jag har oxå PCO men har fått tagit Provera eller Primolut Nor inför alla behandlingar för att få en blödning. Låter dock konstigt att de låter dig gå på så många omgångar Pergotime... Till mig sa de att om de inte funkar på de tre första blir det ivf. SÅ jag gick vidare till ivf. Nu funkade det inte för mig heller. Men för de flesta funkar det med ivf. Nu väntar jag på ÄD. Vi har försökt i 8 år. Klarar jag det så klarar du det. Den inre viljan är starkare än vad du tror. Det går bara inte att ge upp!!
    Har de diskuterat ivf med dig?
    Hoppas att det löser sig för dig ;)

Svar på tråden Nu skiter jag i detta....orkar inte mera!!