• nettanangel

Vilken böja har du till din bäbis?

Vilken blöja? Märke, Pamper, Libero, Ica mf? Vilken storlek, för vilken vikt? Och hur gammal är din bäbis??

Min bebbe är 5,5 månad väger ca 7 kg och vi har Libero nr 3, men funderar på om vi ska byta till nr 4 snart??

• Svar på tråden Vilken böja har du till din bäbis?
  • lia76

Om du ska byta till nr 4 kan bara du veta. Allt beror på hur bra/dåligt blöjan sitter på bebisen.

Jag själv har alltid kört med Libero på mina barn. Min 2 åring använder fortfarande blöja och hon har då både Libero (nr 6) och Lidls blöjor, nr 4 (vilka hon börjar bli för stor för nu och de finns inte i större storlek än de vi redan har på LIDL).

Pampers blöjor fick båda mina barn eksem/utslag av redan efter någon vecka. Fungerade bra i början.

ICA's blöjor gillade jag inte alls, likaså Huggies.

(=
  • hippiegirl

Vi har libero för det mesta, men ibland blir det ica eller som nu, Willys. Dom hade ju så bra erbjudande förra månaden så det fick bli några paket där! På dom är det 7-14kg. Nr 4. Min lilla tjej är drygt 20 månader och väger runt 11-12kg.

Lycklig mamma till Leah - 090619
  • hippiegirl
    lia76 skrev 2011-03-03 13:21:41 följande:
    Om du ska byta till nr 4 kan bara du veta. Allt beror på hur bra/dåligt blöjan sitter på bebisen.

Jag själv har alltid kört med Libero på mina barn. Min 2 åring använder fortfarande blöja och hon har då både Libero (nr 6) och Lidls blöjor, nr 4 (vilka hon börjar bli för stor för nu och de finns inte i större storlek än de vi redan har på LIDL).

Pampers blöjor fick båda mina barn eksem/utslag av redan efter någon vecka. Fungerade bra i början.

ICA's blöjor gillade jag inte alls, likaså Huggies.
    Pampers är verkligen sämst! Huggies okej, men inte jättebra. Icas funkar faktiskt. Libero är bäst.
    Lycklig mamma till Leah - 090619
  • Svala

Vi använder pampers. Dom är mycket mjukare tycker jag.
    Vi har provat Libero, men jag tycker bara att dom läcker hela tiden.
    Vi använde pampers till förra barnet och gör det igen med nr 2.

• En till mamma

min lilla är snart 10 månader, väger strax under 8kg, vi använder libero nummer 4 och är supernöjda, har även upp&go hemma då sambon tycker de är lättare att sätta på. pampers tycker jag inte om sitter inte lika bra. men det är en smaksak.

köp hem en storlek större för att prova de kommer ju gå åt förr eller senare. när vi bytte upp oss en storlek körde vi på 4 på natten och 3 på dagen i några veckor.

• morochmer

bummisar (bumgenius) Hade vi nu senast. De var bra

• Oleanna

Min bebis är 9 veckor och väger ca 5 kg. Vi använder Libero 2 än så länge.

Köpte även Pampers men försöker få slut på den då den inte håller  avföringen på honom.

• Sparvöga

Vi har testat det mesta men håller oss numer till Pampers. Mest för att de sitter bra på vår kille och inte läcker, samt att de är mjuka (Libero funkar också, men de är ju så hårda och klumpiga!!)
    Sonen är 8,5 månader, väger ca 9 kilo och vi har storlek 4.

• pluvdo

Just nu har sonen Pampers eftersom jag fick rabatterbjudande på dem på posten. Jag köper även Libero ifall jag har rabattkuponger till sådana, annars blir det nog mest Coops blöjor. De är bra. Lite tråkig design och så, men de håller tätt.

Sonen har ganska tjocka lår så jag tror det är därför flera märken fungerar för honom. Det är mindre risk för läckage då eftersom låren inte släpper ut något. :)

Han väger 10,2 kg (11 månader gammal) och använder blöjstorlekarna som är rekommenderade till den vikten.

Jag köpte dock Euroshopper-blöjor en gång och de var sååå dåliga. De hade ingen uppsugningsförmåga alls så kisset bara rann ut. Äckligt.

• mithrandil

Libero, det är den enda blöjan som för oss håller måttet. Lillan har nr 4, knäppeblöja och storebror har nr 6 up&go
    Pampers tycker jag luktar direkt när barnet kissat bara en kiss i och även att de håller tätt dåligt

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    mithrandil skrev 2011-03-03 14:28:49 följande:
    Libero, det är den enda blöjan som för oss håller måttet. Lillan har nr 4, knäppeblöja och storebror har nr 6 up&go
    Pampers tycker jag luktar direkt när barnet kissat bara en kiss i och även att de håller tätt dåligt
    glömde tillägga att lillan är 8mån och väger 7kg.
    storebror är snart 2år och vägde 12kg sist vi kollade när han var 18mån.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • nathali3

Använder Pampers på sonen, tycker att dom verkar skönare då dom är mjukare
    Han väger 10,8 och använder strl. 4, på nattblöjorna (också Pampers) har han 4+.

• nathali3

Glömde skriva att han snart är 12 månader..!

• annakohler

vi använder Up&Go på våran 2åring 13-20kg kanon bra
    våran son väger 16kg

Svar på tråden Vilken böja har du till din bäbis?