• Joico

Missfärgad fog i duschen

Vi har helkaklat badrum med ljusgrå fog.
    I duschen, längst ner mot golvet och nån decimeter upp på kaklet, så har det blivit någon form av mörkrosa/mörkröd/brun beläggning. Det var lätt att ta bort, bara ta svampen och dra över. Men det har aldrig varit så förut.

Varför blir fogen mörkrosa/mörkröd/brun?

• Svar på tråden Missfärgad fog i duschen
  • Pickeli

Smuts kallas det ;) blir så hemma hos oss också, någo sorts beläggning!

• Joico
    Pickeli skrev 2011-03-03 14:34:29 följande:
    Smuts kallas det ;) blir så hemma hos oss också, någo sorts beläggning!
    Haha ja inte är det rent iaf men det har aldrig blvit så förut. Och varför just den färgen?
  • straw2008

smuts.... ha ha jag använde aussie förut, blir det så av just aussie ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Plusminus

Tycker mig märka ökad beläggning när jag kör med Aussie till håret (anv rätt mycket balsam). Och hos mig har beläggningen ungefär samma rosa färg som Aussie... Har dock inte gjort något vetenskapligt test haha!

• Fru Kwasthilda

Jag skulle vilja påstå (med goda belägg) att rosa smuts är hudavlagringar. Det ni! Försvinner omedelbart med klorin.

• Mrs Moneybags

Det rosa som även kan bildas vid utsläppet på ett badkar är bakterier som måste bort med jämna mellanrum. Skura med klorin lite då och då så försvinner det.

• Joico

Rödmögel?!?!?

Jaha.. varför har det kommit nu helt plötsligt? Vi har bott här i tre år. Det är golvvärme i badrummet och det brukar torka upp rätt fort. Det var inga problem alls att få bort det. Jag tog bara en svamp och drog över, inga medel och inget gnugg

Svar på tråden Missfärgad fog i duschen