• Bonnie Tyler

Solsemester i augusti med 2- och 4-åring. Bekvämt, ej för varmt. Vart?

Eftersom min man har lite nedsatt hälsa så vill vi åka någonstans där livet är enkelt, maten är god och barnen välkomnas.

Sen vill man ju inte att det ska vara FÖR varmt, men det handlar ändå om solsemester.

Eftersom lillan fyller 2 i början av september, så tänkte vi resa strax innan; i slutet av augusti.

Några förslag på:

- resmål?
    - hotell /resorts?
    - att göra på resan? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 15:27
    Helst inte för stor tidsomställning eller för lång flight heller...

• Svar på tråden Solsemester i augusti med 2- och 4-åring. Bekvämt, ej för varmt. Vart?
  • Mitso

vi gillar att åka till fuengirola i spanien,vi hyr hus m pool det blir billigare och enklare när man har barn.man kan laga egen mat och bada när man vill.Huset  vi hyrde förra sommaren hade leksaker och poolgrejer till barn.+en liten uppblåsbar pool till barn. och en yacuzzi utomhus att mysa i på kvällarna när barnen sover. ac i huset så det inte blir för varmt.barnsäng,barnstol etc. sen tar vi lite utflykter till stranden och sen finns det mycket shopping,god mat ,zoo,vattenland.  sök på hus på homeaway , holidaylettings, det finns från lyx till budget.

det gillar vi iaf. vi ska dit i sommar igen.!!  lycka till!

• Bonnie Tyler

Låter ju trevligt, får kolla upp.
    Låter ju som man ska hyra samma hus, som verkar så bra!? 

• Bonnie Tyler

Tänkte kanske mer all-inclusive eller så.
    Någon som har fler sådana tips? 

• mia maria

Var som helsr runt Medelhavet egentligen; Turkiet, Grekland, Mallorca, Cypern osv. Finns ju massor av vackra ställen! All inclusive hotell finns det ju på de flesta resmål.

Svårt det där med vädret dock, då augusti oftast är riktigt varm!

• Rapunzella

Hur hyr ni hus? Vilken organisation?

• Mitso

det finns många som hyr ut villor men vi hyrde förra året från  www.jessicavillas.com "villa Floyd"
    men sen finns det     www.homeaway.se   www.holidaylettings.co.uk   www.holiday-letting.com

vi har åkt på all-inclusive,men det blev lite tråkigt att alltid äta samma mat på samma ställe.
    det gör vi aldrig mer igen efter man hyrt hus. och har man små barn som somnar ganska tidigt så är det så trist att sitta på ett hotelrum. i villa kan man ju som sagt ligga i en yacuzzi och ha det mysigt el.ta sig ett kvällsdopp .

men vi gillar alla olika saker Flört

hoppas ni hittar något bra

• Mitso

den här villan blir det nog i sommar
  • mia maria
    Mitso skrev 2011-03-04 12:50:50 följande:
    det finns många som hyr ut villor men vi hyrde förra året från  www.jessicavillas.com "villa Floyd"
    men sen finns det     www.homeaway.se   www.holidaylettings.co.uk   www.holiday-letting.com

vi har åkt på all-inclusive,men det blev lite tråkigt att alltid äta samma mat på samma ställe.
    det gör vi aldrig mer igen efter man hyrt hus. och har man små barn som somnar ganska tidigt så är det så trist att sitta på ett hotelrum. i villa kan man ju som sagt ligga i en yacuzzi och ha det mysigt el.ta sig ett kvällsdopp .

men vi gillar alla olika saker Flört

hoppas ni hittar något bra
    Fast jag har aldrig behövt "sitta på ett hotellrum" även fast vi har bott på hotell/i lgh på semestern!
    Minsta sonen somnar  i vagnen på kvällen medans vi är ute o strosar i affärer osv, o äldsta sonen är gladeligen uppe lite längre på kvällarna under semestern!
    När barnen har lagt sig på kvällen så lägger jag mig antingen samtidigt (brukar bli runt 21-22 på semestern), eller så sitter jag på balkongen o läser eller liknande.

Ang. all inclusive så håller jag dock med dig; jag tycker att det är trist!
    Men är man ute efter en bekväm semester så är det ju ett bra val, antar jag!
  • Bonnie Tyler
    Mitso skrev 2011-03-04 12:53:58 följande:

den här villan blir det nog i sommar
    Guud vad najs det ser ut!
Svar på tråden Solsemester i augusti med 2- och 4-åring. Bekvämt, ej för varmt. Vart?