• mm m

Vilket elbolag är billigast?

Ska byta elbolag då jag genom att googla insett att de bolag jag har är bland de dyrare så nu behöver jag era tips och råd på hur jag ska tänka, argument för att förhandla mig till ett lägre pris (hört folk som ringt bolag för bolag och sagt det här priset får jag här vad kan ni erbjuda..) fungerar det så?

Vilka bolag har ni, vilka har lägst pris?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Vilket elbolag är billigast?
  • Tecken

Har du kollat på t ex elskling.se ?

Svårt att svara på rakt av vad som är billigast, beror ju på var man bor (dvs vilket bolag som äger nätet), hur mycket man förbrukar, om man vill ha bundet eller rörligt osv.

• mm m

Har rörligt nu men tror jag ska binda. Vattenfall äger det fasta nätet eller vad man säger.

Finns det någon sida som man kan lite på när det gäller att jämföra priser?

• Majsan70

Det skall finnas en speciell sida där alla bolag är listade. Där kan du skriva in vart du bor o så kommer de billigaste alternativen upp för just dig. Där står oxå om vilka alternativ som finns ang. hur elen tillverkas.

För oss är vattenfall absolut billigast visade det sig.

• Tecken
    Majsan70 skrev 2011-03-03 18:32:21 följande:
    Det skall finnas en speciell sida där alla bolag är listade. Där kan du skriva in vart du bor o så kommer de billigaste alternativen upp för just dig. Där står oxå om vilka alternativ som finns ang. hur elen tillverkas.

För oss är vattenfall absolut billigast visade det sig.
    Du menar som på elskling.se som jag tipsade om i inlägg 1?
  • mm m

Ok ja det är en sådan sida jag letar efter. Hur lång tid bör man binda- hur ser framtiden ut?

Om man byter boende och har bundet kan man flytta med sig avtalet då? Vet att det inte alltid går att göra det med ex vissa bredband utan att man blir tvungen att betala hela perioden ut. Inte samma sak jag vet men bara ett exempel,

• Majsan70
    Tecken skrev 2011-03-03 18:37:08 följande:
    Du menar som på elskling.se som jag tipsade om i inlägg 1?
    Nej faktiskt inte elskling.se där fick vi inga bra svar alls faktiskt. Det här var en helt annan sida. Tyvärr kommer jag inte på namnet nu, men kommer det så återkommer jag.
  • KRSn

Fortum hade ett erbjudande nu som gjorde att vi bytte till dem från E-on.
    I tre månader får vi betala elen från Fortum till deras inköpspris.. :S

• Pettersson

Alla som säljer el i Sverige lägger på 3-4 öre/KWh. Så gör man av me 18000 KWh/år så kan du maximalt spara 200-400kr/år på att ringa runt å kolla olika priser.

• dirpower

Jag kan rekommendera köp av försäljare. Exempelvis skrev jag på ett avtal med Min EL.
    De bjuder på en månads förbrukning och det slår ju allt! Dessutom kan jag byta elbolag om ett år igen. 

• Moa89

Energibolaget i Sverige är kanon!

• bumsis mamma

Gå in på kundkraft.De lägger ut offerter hos alla elbolag i Sverige-den som lägger sig billigast vinner.Du slipper även avgiften på ca 300:-/år

• Draken22
    bumsis mamma skrev 2011-04-29 10:13:18 följande:
    Gå in på kundkraft.De lägger ut offerter hos alla elbolag i Sverige-den som lägger sig billigast vinner.Du slipper även avgiften på ca 300:-/år
    Håller med. Har själv haft kundkraft i åratal och det fungerar kanon. Jag behöver inte bry mig i elen och det är inte någon tjänst som kostar mig något alls.
  • MoonFlight

Vi har telenet och dom har varit bra och billiga för oss. 70-80 öre kWh nu (ink moms och avgifter dock ej nät givetvis). Innan hade vi Göta Energi (banditbolag om du frågar mig) så dom kommer vi aldrig mer använda eller rekommendera. 

• Dina08

Energibolaget i Sveriges säljare slänger på luren om man säger att man vill fungera på saken. För övrigt är det småpengar man kan spara om man inte har eluppvärmning. Bättre att hoppa över ett par latte.

Svar på tråden Vilket elbolag är billigast?