snuvig på morgonen!
Min 2-månaders tjej är snuvig ibland på morgonen. Det går dock över efter att hon har gått upp och varit uppe ett tag...varför blir det så?
Min 2-månaders tjej är snuvig ibland på morgonen. Det går dock över efter att hon har gått upp och varit uppe ett tag...varför blir det så?
Min tjej är också mer snuvig (täppt i näsan) på morgonen och enligt dem på bvc kan det bero på om de har legat för varmt under natten så att deras trånga näsgångar har svällt mer då under natten. Fick tipset att sänka värmen i sovrummet, låta henne ligga i högre sängläge, ge koksalt och efter en liten stund suga med snorsugen...Om det inte hjälper kunde jag testa att ge vanliga näsdroppar från 1 månad.
Jag är likadan själv.. och har nästan alltid varit sån. Kan vara snorig och ibland även ont i halsen när jag vaknar.. men efter en stund uppe så går det över.
Vi har sänkt värmen, gjorde faktiskt det igår=) Vi har väl ca 19 grader där nu och 20 i resten av huset. Hon ligger under en tunn filt och över den har hon ett lätt täcke.
Har du en snorFrida hemma?om inte så rekommenderar jag att du köper en. Jag använde den imorse efter att jag gett koksaltdroppar och fick ut gult snor! Trodde att hon inte var förkyld utan "bara" täppt i näsan men det var hon ju inte. Nu ska jag nog ha henne inne och undvika att vara ute så mycket förutom när jag går och lämnar barnen till dagis.