Norsk skogskatt
Hej allihopa!
Är inte "bekymrad" för då hade jag vänt mig till en veterinär. Utan jag är mera lite nyfiken på hur stor en norsk skogskatt kan bli(vet att det är individuellt).
Men jag tycker våran misse börjar bli bra stor. Han är 8 mån och väger 4,6kg. Magen putar och jag tror han börjar bli lat. Han går ut dagligen men håller sig mest på gården. det första han gör när han kommer in är att springa till matskålen. Och han har en himla aptit. På 5v har han ätit upp en 5kg säck med mat. Provade nytt torr foder denna gången som heter KATTY från granngården. Detta älskar han. Tidigare åt han ett katt unge foder från Royal Canin. Han kastrerades för 2mån sedan. vet inte om det är därför han blivit sån slappis el om det är för att han blivit tjockis. Nu ligger han mest utsträck på golvet och slappar precis som en hund..
Så nu till frågan är ju om han är normalstor för sin ålder el stor? Borde jag ge mig på foder för kastrerade katter?
Mig gör det inget om han är kraftig och stor,men det är ju inte sunt att bli fet.