Så irriterad på Näl gyn.mottagning
Hej!
Förlåt men är tvungen att skriva av mig lite.
Just nu är jag så förbannad på Näl och deras upplägg när det gäller VUL.
Jag har åkt ut och in från näl sjukhus nu 4 gånger på två veckor och det tar knäcken psykiskt.
Varje gång har jag fått olika läkare som säger olika saker. Ingen läkare säger samma sak.
Den ena ger oss positiva förhoppningar medan den andra ger oss negativa förhoppningar något som också tar på psykiskt hårt.
Mitt problem är föjande: ett negativt grav test 12feb, ett positivt grav test 17 feb. Två mindre blödningar den 20 och 21 feb..
Fick akut tid på Näl:
Tisdag 22 feb, då kunde inte den läkaren se något, ingen blåsa mm. så jag fick en ny tid två dagar efter.
Torsdag 24 feb: En ny läkare, läkaren kunde nu se en betydligt liten blåsa på unge fär 4 mm.
Ny tid Tisdag 1 mars: En ny läkare, kunde nu inte se mer än den lille blåsan sist.
Torsdag 3 mars: En ny läkare (NY UTBILDAD), kunde inte se så jätte mycket. Kunde inte säga ifall blåsan låg i livmodern, kunde heller inte se något inne i blåsan. Så Hon ringer en kollega (en mannlig gynokolog) som ska kolla på det här för att se vad han säger. Han ser en betydligt stor blåsa, som ligger på rätt ställe i livmodern, han kunde inte se så jätte mycket i blåsan, men något låg i blåsan. Det såg allt bättre ut denna gången men att han ändå inte kunde ge oss ett ordentligt svar på ifall allt var nomalt eller inte. Så jag fick ytterligare en ny tid den 10 mars men YTTERLIGARE en ny läkare.
Jag blir ledsen och ringer barnmorskan på näl och frågar ifall jag kan skjuta på VUL en vecka för att då kunna få ett ordentlgt svar istället för att åka in och ut två gånger i veckan som är psykiskt jobbigt. Hon säger rakt ut nej. Så frågar jag varför, jo pga det som står i journalen(?). Då frågar jag vad som står i den, för ingen ger oss ett svar på vad som sker, ingen förklarar vad som händer för oss, ingen av läkrarna säger NÅGOT!
Hon säger att hon inte kan säga vad som står i journalen, tillslut blir jag så sur och frågar:
"Varför sätter ni olika läkare på en sådan här situation varje gång istället för en fast läkare? Den ena säger att graviditeten ser normal ut, den tredje säger tvärtom, den andre säger att det är felet, den fjärde säger så. Ingen ger oss svar, ingen ger oss några som helst tecken på något, ingne förklarar vad som händer. Ingen säger något"
Hon kunde inte förklara för det var bara så. Den senaste jag fick (tjejen) hon var ny inom ämnet och var också tvungen att lära sig saker som det som händer med mig. Hon ropade in sin kollega som hade jobbait inom ämnet i flera år och som kunde sin sak, han sa en helt annan sak än vad hon gjorde!!!!
Men för fan, jag är ingen jävla docka som ligger där. Ibland måste också läkaren förstå vad som är psykiskt jobbigt! Isf kan hon få vara med en annan läkare som KAN sitt jobb ordentligt, som kan ge oss SVAR på våra frågor.
Jag frågar även den personen jag pratade med på Näl om jag kunde få han igen som kom in och gav oss mer positiv förhoppningar, alltså EN FAST läkare som kan ge oss svar, ne det kan jag inte för så går det inte till...
Ibland känner jag ett stort hat mot vissa sjukhuspersonal och sjukhusets lagar och regler!
Ibland får man kanske sträcka sig lite över gränsen till vad man får och inte får..
Om allt och alla hade varit en paragraf ritare hade inte världen funkat..
Jaja, får väl åka in nästa torsdag igen, och säkert veckan där efter, och veckan efter det igen.... Sedan kanske jag kan få ett svar..