• Randig Panda

Barnen ringde 112 !!!!

Vet inte var jag skulle lägga denna

De har fått leka med en gammal telefon som inte ska fungera. Skitdumt känns det som nu för jag såg att den gick igång men det är touchskärm och INGET har funkat att trycka på.

Så sitter jag och hlör en röst från telefonen och ser att det står "sos" och det har varit på i 4(!!!!!!!!!) minuter.

Tar luren och lyssnar och det är en dam som säger "sos alarm behöver ni hjälp tryck 5" eller nåt liknande.
    Säger det om och om igen,
    SNÄLLA säg att det är så det varit i 4 minuter?!

Fick panik och försökte ta ut batteriet, för som sagt telefonen SKA vara i sönder och det fungerar såklart inte att trycka på knapparna fattar inte hur de fått in 112.
    Den stängs inte av och luren läggs inte på så jag slänger den i golvet så den går i 3 delar.

Jag kan väl inte ringa in dit och säga något? Eller?!
    Tänk om de typ sökt upp var numretk ommer ifrån och kör hit?!

AAA vad ska jag göra? (förutom INTE låta barnen leka med telefoner som vi TROR är sönder hehe )

• Svar på tråden Barnen ringde 112 !!!!
  • iggelpiggel

Oj oj  sos får upp automatisk från villket nummer man ringer eller var man befinner sig men du kan nog vara lugn dem kommer nog inte hem till dig.....

Vet en  kompis barn bus ringde sos och det slutade med att  föräldrarna fick hem en räkning på 6000kr

Lycka till

• Randig Panda

Ska jag ringa dit och säga något

• SaramedM

om de bedömer att det är busringning så finns det en risk att du får en faktura

• Pleco

Dum fråga, men varför pratade du inte med telefonisten och förklarade läget på en gång?

• Randig Panda
    Pleco skrev 2011-03-04 11:19:32 följande:
    Dum fråga, men varför pratade du inte med telefonisten och förklarade läget på en gång?
    JA DU det kan vara svårt att prata med en inspelad röst?!
  • SaramedM
    Randig Panda skrev 2011-03-04 11:20:46 följande:
    är du säker på att det var det? de har inga inspelade medelenaden de gånger jag ringt 112
  • skruttan82

Mina barn råkade ringa SOS en gång, sambon hittade dem och hörde en röst och redlexmässigt slängde han på luren, det hände inget efter det och vi fick ingen faktura...

• Villimey

Ganska kul att läsa din text även om jag förstår att du inte ser det just nu.
    Antagligen hade dem väl inte kommit längre än till att man skullle trycka 5 för att komma till en telefonist. 112 har en hemsida titta där och se om du hittar något nummer till ngn adminstratör.
  • Randig Panda

Annars var hon väldigt otrevlig för jag sa "hallå" flera gånger och den rösten gick om igen.
    Det var efter det som jag försökte stänga av den.

Jag ringde dit, kanske dumt jag ve tinte man bör ju absolut inte ringa dit om man inte behöver hjälp men jag sa som det var att mina barn råkat ringa dit och så sa hon " är det ett okynnessamtal så får du tala om för dom när man ringer hit och så behöver inte du och jag prata mer så kan jag prata med någon som behöver hjälp". Klick.

Men nu har jag ju gjort vad jag kan väl?

• Pleco
    Sorry, missade det totalt.
Svar på tråden Barnen ringde 112 !!!!