• sommar 77

Jag gjorde FVP igår och väntar nu på svar....någon fler?

Hej,

tänkte bara höra om det finns fler i samma situation?

Jag väntar 3:e barnet och gjorde ett kubtest, fick dåliga siffror, dvs 1.202.
    Risk att få ett DS barn alltså, därför valde vi att göra fvp. Det gjorde vi igår.
    Nu är det bara en väntan på besked. Hoppas INTE telefonen ringer, för då är det dåliga nyheter.
    Finns det fler i samma situation? Som just nu håller på och väntar på svar?

• Svar på tråden Jag gjorde FVP igår och väntar nu på svar....någon fler?
  • sommar 77

vet ej exakt men jag är i v 15+4. Så omkring där, jag tror man måste ha gått minst 15 fullgågna veckor.

• rere88

Jag har inte gjort det o ja e i v32+1. Kanske inte i den "gruppen" som gör det.

• emilial

Jag ska göra fvp på måndag. Läcker du nåt fostervatten? Jag är så rädd för missfall

• sommar 77

emilial,
    nä, jag har inte läckt något än och inte blödit tack och lov.
    Dock hade jag ont i magen igår och extrem huvudvärk hela dagen idag. Kanske pg. a all spänning.
    Varför ska du göra fvp? Har du gjort kub?

• emilial

Fick 1:110 på Down syndrom
    1:130 på trisom 18 ;(
    Och jag är bara 22år...
    Är så sprut rädd, gjorde det ont? Hur mycket av nålen måste dom sticka in?

• sommar 77

Jag blundade då dem stack in, ville inte titta. Kändes typ som ett getingstick fast det gick över så fort nålen var inne i magen. Sen kändes det inge mer. Gick fort.
    Hur kom det sig att du gjorde kub när du är så ung? Det gjorde jag aldrig då jag väntade mina två tidigare barn, då var jag 27 och 28 år ca.
    Ska hålla tummarna för dig!

• emilial

Jag tänkte att man kan lika gärna göra det när dom erbjuder en att göra det. Här i Östergötland gör alla kub test typ.

Geting stick gör ju ont haha, men kan man inte ta lite emla kräm just där dom ska sticka? Känns det inget när dom är i magen sen alltså?

• sommar 77

ok, getingstick kanske var och ta i, det kanske kändes lite mindre ont ändå, ha ha:)
    Men det gick fort alltihopa:)

• Min älskade dotter

fick svar igår,våran lilla tjej har inga kromosomfel!vi fick vänta på långtidsodlingen då de inte kunde tyda snabbtestet pga blod i provet,de visste inte om de analyserade mig eller bebisen.men igår fick vi alltså det slutgiltiga beskedet,känns skönt!
    vi har flera saker som oroar under denna graviditet som är allvarliga,bebisen tillväxt(hon är väldigt liten),samt just blodet i fvp,de vet inte om det är pga sticket eller om det är blod i fostervattnet,är det blod i vattnet är det mkt allvarligt och stor risk för missfall...
    men skönt att kunna stryka en sak från oros-listan.

Lycka till tjejer!Kramis!

Svar på tråden Jag gjorde FVP igår och väntar nu på svar....någon fler?