• zarah27

Äcklig smak i munnen på morgonen :-(

Är nu i vecka 12 och har i över en månads tid vaknat upp med extremt äcklig smak i munnen på morgonen. Känns som om när man vaknar upp bakis Det måste ha och göra med graviditeten, för så HÄR dåligt brukar det inte smaka i munnen på morgonen! Undrar om någon känner lika, och om någon vet vad det beror på..?

• Svar på tråden Äcklig smak i munnen på morgonen :-(
  • Kokos Kajsa

Jupp, hade likadant. Det är liksom som en metall smak... Ganska vanligt tror jag. Det Jag hade detta vecka 5-12 men det som allt annat lär ju variera.

• DidaSara

Är i 23+1 och har fortfarande metallsmak i munnen på morgonen... Har haft det i princip hela tiden....

• Änglatuss

känner igen de där *urk*

• zarah27

Har inte tänkt på om det smakar metall... det är bara äckligt... är helt torr i munnen. Så nu får man känna sig bakis varje morgon

• zarah27

Nån som vet vad smaken beror på?

• Änglatuss

hormoner, som allt annat!!

• estrell

Her samma sak, vet inte om det smakar just metall, men det smakar extremt illa!!!!

• Smilla75

Kan hälsa att det inte går över utan blir värre under graviditeten. Tungspatel är ett måste för mig!

• zarah27

Usch ja då är det väl bara att gå och inhandla en sådan Hade inte detta under min förra graviditet, så när det började hade jag ingen aning om vad det berodde på.

Svar på tråden Äcklig smak i munnen på morgonen :-(