hjärtklappning och dubbelslag under tidiga graviditeten
Hej!
Är i veckan 18+0. JAg har under hela graviditeten haft lätt att få hjärtklappning (enda från början, det var så jag märkte att jag var gravid). Nu har jag fått mer och mer dubbelslag i hjärtat men mindre hjärtklappning. Ibland följer hjärtklappning efter dubbelslaget. Dubbelslaget kan komma till exempel när jag precis cyklat och börjar gå ner i varv, några gånger har det hänt när jag haft lektion (är lärare). Skitläskigt!
Förra veckan gjordes ett dygns-ekg som inte visade något, hade inga dubbelslag eller hjärtklappning heller så det är inte så konstigt.
Läkaren kopplar inte hjärtat med graviditete och säger att det förmodligen inte är något att vara orolig för och han ville inte gå vidare med det.
Är det normalt att ha hjärtklappning tidigt i graviditeten /har som sagt haft det stora delar av graviditeten)
Jag kan tillägga att innan graviditeten så var det enda som gav mig hjärtklappning att jag var hård i magen. Så något i magen kanske är känsligt för tryck och trycker uppåt mot hjärtat... Vad tror du?