• Virriga Vera

Borttagen annons på Tradera

Jag har lagt bud på ett smycke på Tradera. När jag gick in för att kolla hur jag låg till så var annonsen borttagen. Nästa dag fanns det en ny annons på ett likadant objekt men med en annan säljare. Jag lade då ett bud och även denna annons plockades bort efter 1 dag.

Känns lite märkligt att 2 exakt lika objekt annonseras ut dagarna efter varandra och att bägge annonserna plockas bort. kan säljarna själv ta bort annonser med bud på. Kan Tradera plocka bort annonser med bud på. På den ena annonsen fanns det 16 bud och på den andra 15 bud. Jag hade budvakt och ledde bägge auktionerna.

Borde man inte få mail att annonsen är bortplockad?

• Svar på tråden Borttagen annons på Tradera
  • Joico

Tradera kan plocka bort annonser som inte uppfyller krav eller är emot nån regel. Man kan inte själv plocka bort annonsen om man fått bud.. Å nä, jag har inte fått nå mail när de hänt

• versan

TEx så finns det många kopior av smycken i omlopp som Thomas Sabo Smyckena & då händer det ibland att dom plockas bort om det är en kopia & säljaren har skrivit att det är Sabo smycke eller liknar sabo m,m... allt hänger på hur dom har presenterat sin auktion.

Svar på tråden Borttagen annons på Tradera