• Novemberstjärnan

Ont i halsen i över en månad?!

Allt började med en genomförkyllning i samband med att jag vaccinerade mig mot influensan för över en månad sen. Jag fick feber, hosta och ont i halsen. Problemet är att jag har lite smått ont i halsen fortfarande! Ingen feber eller andra besvär utan bara lite halsont. Det gör ont emellanåt när jag sväljer.. Och det går inte över..? Jag är lite nojig, men en kompis hade ont i halsen länge och taskigt immunförsvar och det visade sig att hon hade en typ av cancer i halsen! Kan ju ingenting om dethär, men bör man söka vård?

Är gravid i vecka 33..

Tack för svar! 

• Svar på tråden Ont i halsen i över en månad?!
  • Kockoskorven

Kolla om det är streptokocker.

Den ledande kraften är KÄRLEK som i sin enkelhet är så svår att förstå.
  • MattiasFru

Vad jobbar du med? Jag blev nämligen förkyld i december, och har sedan dess vart snorig i näsan och slemmig i halsen, jag var och kollade upp det, tog blodprov och dom kollade allt, sänkan, vita blodkroppar, brister osv men allt var tipptopp. Det enda han sa var att eftersom jag jobbar inom hemtjänsten så stöter man på mycket olika virus eftersom allt och alla är förkylda just nu, så då kan det bli att  viruset ligger kvar. Så länge du inte har feber eller så skulle jag inte oroa mig. Men du kan ju alltid ringa läkaren och fråga Och ang. cancer så tror jag precis som någon skrev förut, hör du klapprandet ifrån hovar, tänk häst, inte zebra. Dvs tänk inte alltid det ovanligaste och värsta när det lika gärna bara kan vara ett litet virus som ligger kvar. Men om du är orolig så ring upp en läkare och be om att få komma in på en undersökning!

• Novemberstjärnan

Är arbetslös just nu i väntan på den lille så gör ingenting. Däremot har de haft mycket sjukdom på sonens förskola. Det har kommit och gått, ibland har jag jätteont och ibland känns det ingenting.

Har aldrig haft problem med halsen innan.

Och när jag d har en närstående som haft cancer så börjar ju fantasin skena iväg... 

Svar på tråden Ont i halsen i över en månad?!