• helena29

Gravid i vecka 18 - fortfarande ingen riktig gravidmage?

Hej!

Jag är gravid i vecka 18 med första barnet. Min mage har inte växt nånting knappt. Är det helt normalt?
    Vet ju att livmodern växer / drar sig uppåt. Men den måste väl ändå växa sig "utåt" också? Vad är det som avgör när gravidmagen kommer?
    Jag är normalviktig och hade bara ett litet eget put på magen innan jag blev gravid.
    Ska man kanske mäta sig själv?
    Hur har era magar växt och när kom er gravidmage?

• Svar på tråden Gravid i vecka 18 - fortfarande ingen riktig gravidmage?
  • LinnaLi

Jag är i v 21 med andra barnet  och än syns det inte på mig. Förra gången så berättade jag inte på jobbet förrän i v 21 tror jag. Trodde det skulle synas på mig tidigare nu iom att jag gått ner 23 kg i höstas och blivit normalviktig. Men men!

...för evigt, för alltid...
  • En Åsa

När jag var gravid med första barnet fick jag inte mage förrän i v21-22 någon gång.

• brünnhilde

Jag är i v 19 med andra barnet och jag kan hålla in magen så den ser helt platt ut.... och så var det inte med ettan. Dock gjorde jag rul förra veckan och allt såg exemplariskt ut.
    Alla graviditeter är olika, jag tror inte du behöver oroa dig.

• helena29
    LinnaLi skrev 2011-03-04 19:56:08 följande:

Jag är i v 21 med andra barnet  och än syns det inte på mig. Förra gången så berättade jag inte på jobbet förrän i v 21 tror jag. Trodde det skulle synas på mig tidigare nu iom att jag gått ner 23 kg i höstas och blivit normalviktig. Men men!

Ok, kanske inte behöver oroa mig, men man tycker liksom det borde puta när bebisen är 18 cm!
  • helena29

Men får man mage mer synligt om man är smal eller norma  eller lite överviktig?

• Strommingen

Är nu i v 30 med värsta kulan frampå, men i vecka 18 syntes knappt någonting. Den smög sig på runt vecka 22-23 vill jag minnas.

• Sonic

Allt beror ju helt på hur man bär bebisen.... jag bar båda mina två långt in, med första barnet började det synas vid vecka 23-24 med andra barnet i vecka 22-23. Misströsta inte det kommer att synas var glad att du inte behöver gå i gravidkläder än  

• brünnhilde
    helena29 skrev 2011-03-04 20:02:13 följande:
    Men får man mage mer synligt om man är smal eller norma  eller lite överviktig?
    I regel brukar det synas snabbare ju smalare man är.
  • helena29
    Sonic skrev 2011-03-04 20:04:55 följande:
    Allt beror ju helt på hur man bär bebisen.... jag bar båda mina två långt in, med första barnet började det synas vid vecka 23-24 med andra barnet i vecka 22-23. Misströsta inte det kommer att synas var glad att du inte behöver gå i gravidkläder än  
    Men hur vet man om bebisen ligger långt bak då?
  • brünnhilde
    helena29 skrev 2011-03-04 20:06:17 följande:
    Men hur vet man om bebisen ligger långt bak då?
    Magen är liten :-P
  • 3 barns mamma

Hej. Det är som dom andra skriver så olika. Med sonen fick jag en mage som putade ut tidigt. Denna grav syndes det inte att jag var gravid i vecka 18 när jag gjorde rul och då är det tvillingar i magen nu! Magen small till runt vecka 22 om jag inte minns fel då började folk att se att jag var gravid.

Lucas 090815 Mammas pojke
  • Sonic

Hur du bär märker du i akat med hur magen växer... Ja, är du smal syns det oftast tidigare men jag är smal och det dröjde ändå, min granne är extremt smal och på henne dröjde det oxå länge innan det syndes något. Så ingen regel utan undantag

• EmilieC

Har precis börjat fått mage, är i vecka 25. Innan har den varit helt platt.
    Och dom som inte känner mig eller inte vet att jag är gravid skulle nog inte tänka att jag är gravid om dom såg mig just nu, för så stor är inte magen. Men var på koll igår, och allt såg bra ut så.
    Jag är ju så dum och jämför mig med andra, och väldigt många som jag känner hade värsta magen i vecka 25 och jag har bara en liten bula.

Du kanske kan tänka dig hur jag såg ut i vecka 18, jag var helt platt som en pannkaka.

Så det är helt normalt! Glad

Så här ser min mage ut nu:

• helena29

Men nån smom kan förklara hur livmodern växer? Den drar sig uppåt mot naveln i vecka 18-19? Eller? Men vad är det som gör att magen putar utåt och blir större? Bebisen?

• EmilieC
    helena29 skrev 2011-03-05 08:18:55 följande:
    Men nån smom kan förklara hur livmodern växer? Den drar sig uppåt mot naveln i vecka 18-19? Eller? Men vad är det som gör att magen putar utåt och blir större? Bebisen?
    Googla eller ring och fråga din barnmorska? Då får du ju svar på en gång.
  • Tr0ust

Är "stor" innan min graviditet, men så här såg jag ut i vecka 19+6. Jag tycker inte att jag har någon gravidmage, känner mig bara allmänt mullig.. :( Så inget du behöver oroa dej för..
    Kram!

• WiJu

Jag har en del som ser dagligen och inte såg att jag va gravid innan i vecka 28. Väntar andra barnet. En del tror att jag ska ha i augusti, men jag ska ha redan i maj. Så det kan ta tid, men även snabbt ändra sig.

• pluppfamiljen

Jag fick min gravid mage innan jag fick + på stickan... Hoppas den tar sig en del får vänta länge en kompis vart bred och hade ingen gravidmagen alls. 

Blivande 6 barns mamma
  • aaaaa

Inte vet ja hur livmodern växer. Men min flyttar runt lite beroende på om jag ligger, sitter eller står.
    Den växer nog där den råkar få plats. Har man stabila magmuskler tar de säkert emot i början.

Svar på tråden Gravid i vecka 18 - fortfarande ingen riktig gravidmage?