• hoppfull trots allt

Dålig andedräkt hos 9 månaders baby?

Hejsan!
    Jag har funderingar på min son på 9 månader, han har så dålig andedräkt, speciellt när han sovit, värst är det väl på morgonen och kvällen. Han har 6 tänder som vi borstar 2 g om dagen, då blir det naturligtvis bättre.
    Har tagit upp det med BVC ett antal gånger och fått till svar att det kanske är tänder på g eller så har han ont i halsen men kruxet är att inget av det stämmer in.
    Tyckte det blev mer markant när jag slutade amma och han övergick till välling morgon och kväll vid nyår.
    Tog återigen upp det denna vecka och nu skulle jag väl kanske få en tid hos läkaren så hon fick kolla lite om det tex sitter något i halsen..
    Han är även väldigt rosslig i luftrören, det har han varit sen dag 1 och det har vi fått kollat ett par g och det ska inte vara något, han låter fint när dom lyssnar på honom men vi får ofta frågan vad det är för fel på honom när folk hör honom. Personligen anser jag honom som frisk och kry i övrigt men börjar fundera lite på reflux tex

Någon som känner igen sig?
    Eller någon som har andra förslag/tips?
    Tänkte jag skulle ha lite på "fötterna" denna gång jag träffar läkaren..

• Svar på tråden Dålig andedräkt hos 9 månaders baby?
  • syskonsförsök

Min väninnan och jag har varsin liten på 11 respektive 12 månader och vi har pratat många gånger om att dom luktar illa i munnen ibland.. Framförallt efter att ha sovit. Vi båda upplever samma sak. Det är inget extremt men det är så man reagerar.. Har aldrig tänkt att detta ska vara något konstigt. Dom funkar väl som oss vuxna.. Och dessutom är ju vällingens lukt inte speciellt fräsch efter ett tag. Tror inte din son är onormal alls!

• hoppfull trots allt
    Pysselpinglan skrev 2011-03-04 21:57:26 följande:
    Kanske kan vara svamp. Har han beläggning på tungan?
    nej det har han inte
  • hoppfull trots allt
    syskonsförsök skrev 2011-03-04 22:11:12 följande:
    Min väninnan och jag har varsin liten på 11 respektive 12 månader och vi har pratat många gånger om att dom luktar illa i munnen ibland.. Framförallt efter att ha sovit. Vi båda upplever samma sak. Det är inget extremt men det är så man reagerar.. Har aldrig tänkt att detta ska vara något konstigt. Dom funkar väl som oss vuxna.. Och dessutom är ju vällingens lukt inte speciellt fräsch efter ett tag. Tror inte din son är onormal alls!
    Onormal tror jag väl inte att han är men man hör ju aldrig någon annan prata om det..
    Att dom inte alltid luktar rosor ur munnen det kan jag första men här får man rygga typ.. Han är ju pigg i övrigt men var mest nyfiken på om någon annan upplever det samma eller att någon har något tips.. tack för svar allafall!
  • mithrandil

Har man en infektion i kroppen kan man få dålig andedräkt.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
Svar på tråden Dålig andedräkt hos 9 månaders baby?