• Anonym (Orolig...)

Inflammerad hårsäck efter ha rakat muttan...hjälp!

Hej

Rakade mig för ca 2 veckor sen och fär en vecka sedan märkte jag en "bula", typ som en finne..så jag antar att det var en inflammerad hårsäck. Jag har inte rört den men idag råkade jag komma åt den så jag antar att den "revs upp". Märkte hur det plötsligt blev blött i trosorna och hur det kom blod. Märkte då att den här "bulan" rivits upp och börjat blöda, slutade inte att blöda iheller. Badade med sårlösare men det blöder fortfarande lite. Har inte hänt mig förut och undrar om det är farligt?? Eller tips på hur jag ska göra?

Tack!!!

• Svar på tråden Inflammerad hårsäck efter ha rakat muttan...hjälp!
  • Anonym (finnen)

bara klämma ut det som finns i den ingen fara alls! hag får såna ganska ofta har till och med fått gå till läkaren och tömma dom så kan man göra det själv är det klart mycke trevligare.

men oroa dig inte det är normalt och inget hemskt kommer hända där nere=)

dräp finnen så blir du kvitt problemet eller låt den vara den kommer försvinna efter ett tag.

lycka til=)

• Anonym (Orolig...)

Har hört av en tjejkompis som hade en inflammerad hårsäck i ljumsken en gång att hon nästan fått blodförgiftning, därför jag blev så orolig..Hur vet man om man måste gå till läkaren med den?

• Anonym (finnen)

dom jag behövt gå till läkaren med dom har utan att överdriva vart som en golfboll stora i ljumsken. och då kan man inte gå eller stå. då vet man! hur stor är den? som en vanlig finne?

jag har aldrig hört talas om att man kan få blodförgiftning av det.....

• Anonym (Orolig...)

typ 0,7 mm i längd och brett eller hur man ska säga..inte golfbollar...huh det låter ännu läskigare!!!

• Anonym (finnen)

du behöver inte ligga sömnlös över din finne=) som sagt jag har haft riktiga hemska ena.... hade överproduktion i talgkörtlarna där av dessa golfbolls bölder..... tack och lov så är det säkert 8 år sen jag hade en sist var nåt i tonåren....

Svar på tråden Inflammerad hårsäck efter ha rakat muttan...hjälp!