• Mums02

Ful fog i hela badrummet

Jag hade velat få vårt badrum med halvkaklade väggar samt inkaklat badkar att se fräschare ut. Fogen är väldigt grå och ful. Bor i hyreslägenhet så vi vill inte lägga ner massa egna pengar på att foga om helt. Lägenheten i övrigt är nyrenoverad så därför stör jag mig på det gamla kaklet :P

Några tips om hur man fräschar upp fogen eller gammalt kakel? (liten bild finns i mitt galleri om någon vill se)

• Svar på tråden Ful fog i hela badrummet
  • Mums02

Ooooh vad bra Skrattande Pilljobb men väl värt det skulle jag tro.

• Jeanki

Hej! Man kan måla fogarna, finns speciell färg för det. Fast på de ställen man sen skrubbar mycket höll det inte så länge, 1 år ungefär tror jag!

• Mums02
    SkrattandeJag ska köpa sånt! Tack för tipset! Skrattande
  • kakmamman

Hejsan.
    Har nyss målat våra fogar här hemma i badrummet med fogfinish från JÄRNIA... spana in för- och efter bilder i min blogg om du är sugen på att se hur det kan bli :D.. det finn i kategorin "Knåperiet" längst upp i menyn :)

det är superenkelt.. lite tips på vägen finns i samma inlägg :)
    Hoppas det går bra :D, du kanske redan är klar??

• Pappa G

Det är ju inte särskilt dyrt med kakelfog (5 kg pulver kostar dryga hundralappen) och det ger ju ett betydligt bättre resultat än pennor och annat..

• kakmamman
    Pappa G skrev 2011-04-01 11:47:28 följande:
    Det är ju inte särskilt dyrt med kakelfog (5 kg pulver kostar dryga hundralappen) och det ger ju ett betydligt bättre resultat än pennor och annat..
    det må det göra, men att skrapa bort gammal fog och hålla på och kladda med ny fog är kanske inte det första man vill pyssla med i exempelvis hyresrätt (gammal hyresrätt där det mesta i badrummet behövs göras om :P)

Då är fogfinish en enklare lösning, om du frågar mig :D
  • Pappa G
    kakmamman skrev 2011-04-01 12:05:29 följande:
    det må det göra, men att skrapa bort gammal fog och hålla på och kladda med ny fog är kanske inte det första man vill pyssla med i exempelvis hyresrätt (gammal hyresrätt där det mesta i badrummet behövs göras om :P)

Då är fogfinish en enklare lösning, om du frågar mig :D
    Du behöver sällan skrapa några gamla fogar om de är slitna. Det är bara att foga på nytt..
    Går fortare än att hålla på och pilla med fogfinish, om du frågar mig..
  • kakmamman
    Pappa G skrev 2011-04-01 12:09:49 följande:
    Du behöver sällan skrapa några gamla fogar om de är slitna. Det är bara att foga på nytt..
    Går fortare än att hålla på och pilla med fogfinish, om du frågar mig..
    Allting går med lite kunskap.. men jag hade inte den.
    Vårat kakel ser förjäkligt ut, likaledes fogarna.. ojämnt och håligt enda in i tätskicktet. Riktigt illa, men jag anser att hyresvärden ska bekosta det.. men för att vara lite jävlig som man är så kan jag ju alltid tvätta bort det jag har målat dit (med rätt medel).. det är ju ändå en hyresrätt, så länge jag bor här så ska det vara fint, men hyresvärden ska inte få snålskjuts av mig. Jag vet inte hur man tar bort en ny fog man lagt dit ;), vet du?
Svar på tråden Ful fog i hela badrummet