• Madif

Ditt bästa skönhetstips inför förlossning? =)

Ja, vad har du gjort/tänker göra/önskar att du hade gjort inför förlossningen för att känna dig lite "fräschare" efter förlossningen?

När jag låg på BB hotellet efter dottern fötts så minns jag att jag kände mig så grymt ful, lönnfet, blek, blödningar iform av avslaget, ont... nyförlöst helt enkelt =)

Nu undrar jag om det finns något man kan göra för att kunna känna sig lite fräschare på förlossningen och efter?

Tänker mig, typ, brun utan sol, ögon och bryn färgning osv.... alltså 100% ytligt inlägg =P
    Någon som har testat sun tan (soldusch på salong)? Hur länge håller det sig?

• Svar på tråden Ditt bästa skönhetstips inför förlossning? =)
  • titti1

hej,.njae inga bra tips har jag direkt...men jag är sån som oftast är sminkad...så även på bb..så smink o sola solarium, färga el fixa håret, måla naglarna o tånaglarna..ha en gott luktande bodylotion som jag kan smörja mej med när jag duschat en stund efter förlossningen..

vill bara förtydliga så ingen tro att jag står 1 tim framför spegeln efter förlossningen...åh nej..

utan..jag duschar, sminkar mej o ja..fixa mej så mkt jag orkar..under mina värkar när de börjar..läppstift använder jag inte.

alla e vi olika..så inga påhopp tack

vill oxå veta mer om  soldusch..pris, hur länge håller det

• lunkentuss

Jag rengör dagligen ansiktet med en blandning av bikarbonat o ricinolja -känns uuuunderbart i huden efter åt! Så med nytvättat hår o nyrengjort ansikte kan man inte annat än känna sig snygg o fräsch
    O så på en med tröja som sitter skönt

• malinsiljeholm

Gör en ögonfransförlägning! Kommer inte spela nån roll hur trött och sleten du är efter, du kommer ändå se fräsch ut :D Och nått smink behövs inte heller ;)

• Flisan79

Jag kände som du efter förlossning nr 1 så mina tipps är att ta hand om dig i slutet. Typ jag hade en ful utväxt i håret. Mindre snyggt. Sen så hade jag nog inget smink med mig så för mig som inte har så perfekt hy är en lättappliserad foundation ett måste. Utöver det tycker jag inte det behövs så mycket.
    Sen som de andra skrivit att man kanske har en duchkräm som är riktigt fräch.
    Vad jag vet ska man varken sola solarium eller använda brun utan sol under grav. Hur det är med spraytan vet jag inte men hade nog inte vågat mig på det.

En annan sak jag tänker köra med denna gång är korsett direkt efter. Finna ju en speciell som heter belly bandit. Hjälper magen att dra ihop sig fortare och det skulle inte sitta helt fel

• Pirum

Jag färgade ögonbryn och fransar de förra gångerna vilket var klokt eftersom jag inte orkade göra mer än att borsta på lite mineralfoundation efteråt. Och jag är jätteljus så jag ser sjukt mycket tröttare ut i ansiktet annars.

Det jag kommer göra den här gången är att klippa igenom håret innan så att det känns fräscht och nytoppat. Att tajma in ett frisörbesök med amningar och bebis sovtider känns onödigt jobbigt när man kan göra det innan.

En annan grej som jag gör, kanske inte ett bb-tips utan mer ett första-tiden-tips är att ha fräscha myskläder. Normalt klär jag mig rätt omsorgsfullt och ordentligt men hemma är det mysbrallor och slappa tröjor som gäller. Då är det rätt skönt att ha piffiga slappargrejer så man minimerar sunkfaktorn.

• Rymdblomma

Åh en tråd för mig! =)
    Jag har under hela min graviditet funderat över hur jag skall på bästa sätt fräscha till mig efter förlossningen. Jag är en person som gärna vill se fräsch och snygg ut och inte sliten o grå ut och eftersom de är mitt i vintern och jag själv är så ljus så lägger ja mig i snön så syns jag inte så är de ju säkert inte särskilt lätt o se snygg ut efter barnaföde.
    Jag har precis färgat mitt hår och klippt de, dock gör jag allt sänt själv.. Har planer på att färga mina fransar och bryn men samtidigt så vill jag inte färga mina bryn då jag är så ljus i hyn och varje gång jag väl färgat dem så blir de så mörka och till min ljusa hy och osminkade ögon så kan de komma o se rätt wierd ut..

Sola solarium får man ju inte och bus använder jag inte då jag den första och sista gången jag använde de såg ut som en jag vet inte vad.. Fläckig och jävlig.. Så vad gör man!?

Inte vill man ju sitta på bb hotellt och ta emot besök blek ful fet dallrig och jävlig.. Dusch med god lukt och lite smink samt nån fläta elr nått.. hoppas de duger!
    Får bara höra att jag är en tönt som måste sminka mig och göra mig snygg efter en förlossning men ja lyssnar inte på de örat.. de får tycka att ja e en tönt isåfall!

Därför pga mina bleka och färglösa bekymmer hoppas jag på att min kommande dotter som skall anlända om 20 beräknade dagar får sin pappas gener, han är halv spansk och halv norsk.. Lite mörka drag från spanien hade inte vart fel på henne.. 

• Toppen9

Jag hade velat klippa mig så att jag varit nyklippt och på så sätt känt mig finare efter förlossningen

• 12020

Nymålade röda tånaglar brydde jag mig mer om än jag kunnat ana! Trodde inte att jag skulle bry mig öht, men la ner eget schampo och sånt i väskan ändå, vilken jag tyckte var ljuvligt!

• PetraK

Favoritar inför framtiden (förhoppningsvis!)

Svar på tråden Ditt bästa skönhetstips inför förlossning? =)