Distansutbildning medicinsk sekreterare
Finns det någon som läst/läser eller vet om det finns distansutbildning för medicinsk sekreterare?
Är lite sugen på den utbildningen och vill gärna läsa den på distans.
Finns det någon som läst/läser eller vet om det finns distansutbildning för medicinsk sekreterare?
Är lite sugen på den utbildningen och vill gärna läsa den på distans.
Har aldrig hört att det ska finnas på distans. Men kul jobb är det, jobbar själv som det :)
Jag hittade det här när jag letade. Det står att man kan arbeta som medicinsk sekreterare när man är klar. www.lernia.se/Utbildning/Utbildningar/Vard-och-omsorg/Vardadministrator---Distans/
Tack för svaren :o) Ska kika vidare på detta. Det låter verkligen som ett kul jobb och något jag länge funderat på. Kanske ska ta mig i kragen nu?!
Jag pluggar just nu till medicinsk sekreterare och jag hade inte velat läsa det på distans. Jag har LIA= lärande i arbete och jag vet inte hur det blir med platser på den utbildningen. Min utbildning fixar platser till oss vilket är väldigt skönt. Det är en rätt tuff utbildning för det är många ord man ska lära sig och det kan inte vara lätt att lära sig skriva journaler om man inte är i skolan och lär sig. För mig hade det inte passat att läsa på distans men vi är ju alla olika.
Tack tindistar för dina tankar - anledningen till distanskurstänket är att jag inte hittar utbildningen i närheten av min bostadsort. Med tanke på att man har barn är det ju inte läge att flytta iväg för att plugga direkt. Har dock ganska nära till Göteborg och ska se om det finns en sådan utbildning där. Det borde det göra känns det som. Går du en KY-utbildning? Den kanske bara finns som KY-utbildning?
Jag går en YH-utbildning. Ky-utbildningarna ska ersättas med YH men hur lång de har hunnit vet jag inte. Jag har 2 barn och pendlar 5 mil tur och retur varje dag. Det är jobbigt och det är inte alltid man hinner träffa barnen så mycket. Det är något man får räkna med. Som tur var är utbildningen bara på 2 år. Framtiden ser väldigt ljus ut för det är många som ska gå i pension de närmsta åren.
Hej, flikar in här med en fråga om OK... . Hur mycket ligger lönen på ett ungefär som vårdadministratör? Är det läkarsekreterare man blir efter utbildningen eller kan det finnas andra arbetsområden?
www.kyguiden.se/Docs/Course.aspx&ss=medicinsk%20sekreterare&co=&area=&cid=8421e608-ac22-48ed-b726-f52633825e85&sort=Name&order=
Kanske?