• Amazina

Hur bred säng ska vi beställa???

Vi ska byta ut sovrumsmöblerna och funderar över en 180cm eller 200cm säng. Just nu har vi en 160 och vår dotter på två hamnar nästan varje natt några timmar i vår säng på morgonen. Jag sover asdåligt när hon ligger där! Nu är jag höggravid och jag misstänker att vi även kommer ha nästa barn delvis i vår säng på nätterna.

Sängmodellen vi hittat kostar inte mer om man tar 200 cm jämfört med 180 cm. Däremot är det ju möjligt att beställa madrassen eller underredet från t ex Ikea om det är en standardstorlek, vilket bara 180cm är... Och det är även lättare att hitta vanliga lakan. Är det mycket större fördel med 200cm eller får man även plats med 2 barn i en 180-säng?

• Svar på tråden Hur bred säng ska vi beställa???
  • Enna

Har en kompis som satt ihop två st 120 cm resårmadrasser, de sover med ett barn på 2.40 m. Ett tips om man planerar att sova med barnen i sin säng!

• JASS

Vi sover i två 105-or= 210. Skönt när vi inte längre är ensamma i sängen. Enda minuset är ju att rummet så att säga blir mindre.

• Rocktroll

Går att beställa specialmadrasser från många företag för en liten peng. Min familj har sängfabrik och dom tar en femhundrign extra för ändringar på bredd eller längd så så dyrt är det inte om ni vill ha specialstorlek.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • En Åsa

Vi köpte precis nya sängar och vi köpte 2st 105or. Vi har vår 2.5åring som sover i vår säng hela natten och hon märks knappt nu, sååå skönt! Vi hade en 180 innan. Jag rekomenderar så stor säng ni får plats med i rummet!

• Trojan Rudeboy

Om jag skulle välja mellan 180 och 200 så skulle jag nog ta 180, men enbart för att 200 är ett konstigt mått. Om du kan välja 210 så gör det, det räknas som standardmått och är enklare att hitta formsydda lakan etc. till. Har själv en säng med den bredden...

Svar på tråden Hur bred säng ska vi beställa???