• killan

1:2 på kubtest

hallo
    Var och gjorde kubtest igår och fick ett mycket dåligt resultat 1:2.
    Nackspalten var 5 mm det var det enda som drog ner resultatet, blodprovet visade jätte bra ca 1:700.
    Nu väntar vi på att få komma på samtal på måndag för mer information o sen antagligen fostervattenprov om ca 3 veckor.
    Hur har det gått för er andra som fått lika dåligt resultat?

• Svar på tråden 1:2 på kubtest
  • v i r r a

Hej! Kan du inte få moderkaksprov? Det kan du få göra såhär tidigt och slipper vänta. Jag blev erbjuden det i tisdags då jag fick samma resultat som du.

• Hanniz82

En kompis till mig fick samma resultat, men de har en fullt frisk pojke idag. Självklart är det tråkigt och jobbigt, men det finns fortfarande stora chanser att det inte är nåt fel!

• mymy

Oj, vi fick 1:2447 o jag är orolig i vill göra fostervattensprov. Samtal med läkare 14/3 så vi får se. Måste motivera varför jag vill göra det.... Lycka till!!

• Nu är jag hel
    mymy skrev 2011-03-05 10:42:09 följande:
    Oj, vi fick 1:2447 o jag är orolig i vill göra fostervattensprov. Samtal med läkare 14/3 så vi får se. Måste motivera varför jag vill göra det.... Lycka till!!
    Vi fick 1:2342 och vi är jätte nöjda med det resultatet. Vår BM tyckte också det.
    När vi gjorde testet med vår dotter för 6 år sedan så fick vi 1:1391 och hon är frisk :)
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • killan
    v i r r a skrev 2011-03-05 10:33:20 följande:
    Hej! Kan du inte få moderkaksprov? Det kan du få göra såhär tidigt och slipper vänta. Jag blev erbjuden det i tisdags då jag fick samma resultat som du.
    ska hör om moderkakeprov på måndag. dom nämnde inget om det
    Lycka till
  • killan
    Hanniz82 skrev 2011-03-05 10:40:28 följande:
    En kompis till mig fick samma resultat, men de har en fullt frisk pojke idag. Självklart är det tråkigt och jobbigt, men det finns fortfarande stora chanser att det inte är nåt fel!
    skönt att höra :)
  • Kottemor
    killan skrev 2011-03-05 10:29:31 följande:

hallo
    Var och gjorde kubtest igår och fick ett mycket dåligt resultat 1:2.
    Nackspalten var 5 mm det var det enda som drog ner resultatet, blodprovet visade jätte bra ca 1:700.
    Nu väntar vi på att få komma på samtal på måndag för mer information o sen antagligen fostervattenprov om ca 3 veckor.
    Hur har det gått för er andra som fått lika dåligt resultat?

Säger som någon annan i tråden, fråga om moderkaksprov. Det kan du göra redan nu och det är samma säkerhet på resultatet som fvp. Dock tror jag att missfallsrisken är lite högre på mkp.

Jag genomgick mkp eftersom vi fick ett reultat 1:30 risk för Down S.
    Vårt lilla pyre hade en nackspalt på 1,9 och mkp visade att han inte har kromosomavvikelser på 13,18,21.

Du kan läsa om min resa i tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-37/m55512332.html

Lycka till!
  • till hösten

Vi fick 1:5 med nackspalt 4 mm. När jag gjorde provet så erbjöds man inte kub i vårt landsting utan bara nupp, dvs inget blodprov. Gjorde fvp som inte visade på några krom.förändringar.

Lycka till

• clembke
    till hösten skrev 2011-03-06 09:08:08 följande:

Vi fick 1:5 med nackspalt 4 mm. När jag gjorde provet så erbjöds man inte kub i vårt landsting utan bara nupp, dvs inget blodprov. Gjorde fvp som inte visade på några krom.förändringar.

Lycka till

Inget bloprov till NUPP? När jag blev erbjuden NUPP så ville dom vetaom jag skulle ha det just för att man skulle isf ta blodprov 5 dgr innan. Nu tackade vi nej till det såvet inte hur dom skulle ha gjort.
  • Nu är jag hel
    clembke skrev 2011-03-06 09:12:25 följande:
    Inget bloprov till NUPP? När jag blev erbjuden NUPP så ville dom vetaom jag skulle ha det just för att man skulle isf ta blodprov 5 dgr innan. Nu tackade vi nej till det såvet inte hur dom skulle ha gjort.
    Det ör bara till KUBtest man tar blodprov..
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
Svar på tråden 1:2 på kubtest