• Hikari

Knöl mellan ljumske och yttre blygdläpp

Jag har sedan en månad tillbaka känt att jag har en knöl precis på/bredvid min blygdläpp. Nu när jag känner efter så sitter den nog mest på min blygdläpp. Den känns lite avlång tror jag. Det är möjligt att den har växt, men jag är osäker då jag känt på den sittandes, stående och liggandes och då känns den olika stor.
    Den gör inte ont men är rörlig.  Min första tanke var att det kanske var en talgkörtel eller en fettknöl.
    Undersökt om det kanske skulle kunna vara en inflammerad hårsäck...men jag rakar mig ju inte där nu vintertid.
    Men igår rakade jag mig iaf. Och det ser ut som att det är lite mörkt på en plats. Väldigt litet område. Drog med en pincett för att se om det var en hårsäck som blivit knäpp. Knölen verkar ligga precis under huden.

Denna dök upp först då jag fick mens för en månad sedan, eller det var iaf då jag upptäckte den.
    Har aldrig haft nåt liknande innan, däremot så har jag haft cystor i underlivet men dom sitter ju långt inne och den smärtan är obeskrivbar och cystan brukar spricka efter ett tag.

Vad tror ni att det kan vara?

Självfallet så ska jag kolla upp det för att slippa vara orolig.
    Ska jag gå till en läkare eller till en gynekolog? känns som att dom kanske har lite mer "koll" på mitt underliv ;D vet inte om jag vill att en vanlig husläkare ska pilla på mitt kön....

• Svar på tråden Knöl mellan ljumske och yttre blygdläpp
  • Lykka

Jag får sånna när jag rakar mig, precis så som du beskriver. Prova sticka hål på den och töm den...

• Nikki01

Hej Hikari! Jag tror jag har liknande problem såsom du hade får 2 år sedan. Jag undrar hur du löste det ? 

• AAF

Jag har precis likadan knöl på samma ställe bara det att min gör ont när jag råkar klia på den.

Jag ringde vårdcentralen och bokade tid idag. 
    Jag skulle gärna vilja veta hur/om det löste sig och vad det visade sig vara.

Tack på förhand!

Svar på tråden Knöl mellan ljumske och yttre blygdläpp