• pusselbitar

HJÄLP! Mat på barnkalas?

OK, nu behöver vi lite hjälp.

I morgon skas våran 4-åring ha sitt första kompiskalas. Tiden är mellan 13-15 och nu funderar vi kring ifall vi kanske borde bjuda på lunch? Hur har ni gjort, bara fika och lek eller mat, fika och lek? Hade ni förväntat er lunch? Haha, vi är nybörjare på det här ....

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP! Mat på barnkalas?
  • Philippa

Är kalaset kl 13.00 hade jag inte väntat mig lunch.... bara tårta och fika.....

Vi äter lunch vid 11.30-12.00 tiden....

• lindaha

Ni kan alltid ha lite korv med bröd för de barnen som är sugna, brukar vara populärt

• carbe

Hade inte förnyat mig lunch om det inte stod lunch på inbjudan. Vid 13 så har väl dom flesta redan ätit lunch. Skulle bara bjuda på fika....

• carbe

Förväntat skulle det stå....

• mimsan01

Håller med Trollpackan. Hade inte förväntat mig lunch på kalaset. Om du vill kan du ju ha ett matigare alternativ på fikabordet också, IFALL att det är någon som inte ätit lunch innan.  

• Helena77

Vi har haft och varit på massor med kalas och det har varit olika men vi har alltid skrivit "vi bjuder på mat" om vi ska göra det för det vet man.
    Många inbjudningskort vi fått har det också stått ungefär så.

Kl.13 skulle jag inte bjuda på mat utan saft/läsk,marängsvisch(brukar vara mycket mer poppis än tårta),bullar och kakor och kanske lite chips och popcorn och godispåse.

• pusselbitar

Tack för alla svar!

Ja jag tänkte ju också att 13.00 är efter lunch men så blev vi lite osäkra så här i sista minuten. Dessutom är det ju bara två timmar långt, skulle vara roligt om de hann leka lite och inte bara äta.

• iaseia

Hade bjudit på lite glass eller glasstårta, så snål är jag, men när de handlar om två timmar tycker ja inte de är något vidare. 

• Veladis

Tvåtimmars barnkalas = bara fika.
    Om det börjar kl 13 och det inte står uttryckligt i inbjudan att det serveras mat/lunch/korv etc så hade jag defintivt inte förväntat mig det.

• Nenne 71

Hade sett till att barnet åt innan då det inte står att ni bjuder på mat. Tror inte de flesta bjuder på annat än fika

• pusselbitar

Ja, det blev bara fika och ingen verkade besviken för det

Och precis som vi misstänkte så går inte tårta åt så vidare bra på 4-års kalas. Men födelsedagsbarnet var väldigt bestämd på just den punkten, tårta skulle det vara. Nästa år kommer vi satsa mer på glass om vi får välja.

Svar på tråden HJÄLP! Mat på barnkalas?