tidiga symptom ADHD?
Hej,
min son ar snart 2 ar och jag borjar fundera mer och mer over om han har adhd.
ag vet att man inte kan stalla en diagnos innan 4-5 ars alder men ni som har barn med adhd - hur var de under de tidiga aren innan diagnos var stalld? Forutom att min son alltid ar hyperaktiv som de flesta barn ar i den aldern sa har det yttrat sig genom foljande;
- kan inte sitta i kna for att hora saga eller titta i en bok mer en en sekund, skruvar direkt pa sig och vill ivag. Hans bocker andvands mer som tuggleksaker.
- min son kan inte sitta i bilstol mer en 3 minuter innan det blir illvral och forsoker krangla sig ur. inget hjalper for att distrahera. Detta trodde jag skulle vaxa bort men icke. Vi kan inte aka langre strackor mer an 15 min och detta gor att vi alltid ar hemma och aldrig kan resa.
- Min son har alltid kranglat i matstol. Ska sta direkt och bara krangel
- Han har alltid vaknat flera ganger om natten. Att sova igenom natten kom inte forran nu och fortfarande har vi natter da det ar krangel.
- Han har aldrig riktigt atit ordenligt. Han borjade nog ata fast foda vid 14 manaders alder och an idag ar varje gar det dagar med valdigt lite mat. han vager bara 10 kilo och ar som sagt..2 ar!!
- enorma utbrott, nar det gar emot han sa biter ofta och slar.
- han ar pa allting (i hogre hastighet an vad ar normalt)..vilket resulterat i att hela varat hus ar nastan tomt upp till magnivan (far upp barnlas etc).
- Maste vara i famn eller vagn i affar annars springer han ivag och drar ner allt han ser. Jag tycker det ar jattejobbigt att besoka folk for jag far bara jaga min son och svettas over allt han ar pa...sa jag gar aldrig hem till folk.
Nagon som har ett barn som idag har fatt barnen adhd och kanner igen vissa symptom?
hoppas pa svar och lite input
-