Ni med foglossning, tar ni alvedon?
Jag gjorde i perioder. Hjälpte inte så mycket...
Jag brukade ta Alvedon när jag hade foglossning.
Röstade nej det hjälpte ändå inte. Däremot proppade jag i mig maxdos av både Diklofenak och Panodil efter förlossningen och då tyckte jag att det hjälpte något.
Jag tar en alvedon som har en lite högre dos och som är långtidsverkande. Sen är det ju en fråga om vad man menar med hjälper, det tar ju inte bort smärtan men det gör lite lite mer hanterbart och det får räcka. Som tur var har jag ännu inte tyckt att jag blivit så dålig att jag måste äta starkare läkemedel. Alvedon, bälte och kryckor får räcka.
Nej, jag har fått Citodon istället
Knaprade 1 dexofen och 2 panodil 1-3 gånger om dagen halva gaviditeten.
Kändes som sockerpiller eftersom jag ändå hade svinont hela tiden men glömde jag så hade jag ännu ondare.
(folk säger att dexofen är starkt men jag tror inte på dem)
Nej, jag tar absolut ingenting i läkemedelsväg under graviditet. När värkarna kör igång så ska jag dock för första gången testa att ta två alvedon och lägga mig och sova.
Jag har provat Alvedon, Citodon och Dexofen mot foglossningen från helvetet.... Inget av läkemedlena har hjälpt det minsta mot just foglossning! Däremot hjälpte Dexofen riktigt bra mot bihåleinflammationens ubervidriga huvudvärk!