Backa in i någons bil? Ingen skada? Kontakta?
Ja, rubriken beskriver frågan, om man skulle backa in i en bil som inte fick något som helst märke eller skada. Bör personen i fråga ringa ägaren i vilket fall?
Ja, rubriken beskriver frågan, om man skulle backa in i en bil som inte fick något som helst märke eller skada. Bör personen i fråga ringa ägaren i vilket fall?
Det hade jag inte gjort. Har själv råkat backa in i en bil utan att det blev en skråma. Bara onödigt att då kontakta ägaren, finns ingen orsak till det alls.
Det jobbiga blir om ngn annan sätt dig göra det och tagit ditt reg.nr. Även om det inte blev ngn skada på den andra bilen så klassas det som smitning och det är ett brott i sig. Men har ingen sätt ngt och det inte är ngn skada så är det ju lugnt.
Jag tycker att en bra grundregel är att göra som man vill att ens barn ska göra när de blir stora - eller på ett sätt som gör att man är bekväm att berätta för sin mormor om.
Jag backade in i en bil i somras. Det enda märket som blev var att jag kunde se konturen av nummerplåten från bilen bakom i skiten(dammet) på min bakre kofångare. Det vart alltså inga som helst skador på någon av bilarna och då sket jag i att kontakta ägaren eller att lämna någon uppgift (jag gick ut å kolla noga).