• AnnCamilla

Hög barnstol

Hej söker höga barnmatstolar till mina två tjejer, först och främst på blocket, tycker om ikeas agam svart men det finns inte en enda i närheten....Ikea har slut på sina och har haft länge, skulle komma in längre fram.
    Har någon tips på hur barnen skulle kunna sitta på en vanligt stol? De kommer ju så långt ner, tycker inte kudde är något bra alternativ då den sjunker in när de sitter på den......

kanske   har du något knep?

• Svar på tråden Hög barnstol
  • Salamina

Vi har 2st förhöjningsdynor som vi köpt på babyproffsen.
    De finns i olika färger och höjder (9 och 13cm tror jag).
    Sibelle har suttit så sedan i somras (hon blir 2 år snart).
    Den ena kudden har vi hemma och den andra i bilen så kan hon sitta bekvämt när vi hälsar på hos andra.
    Den passar på alla stolar och fästes med kardborreband.
    Tyget på kudden går att tvätta i maskin.

Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • AnnCamilla
    Salamina skrev 2011-03-06 07:23:11 följande:
    Vi har 2st förhöjningsdynor som vi köpt på babyproffsen.
    De finns i olika färger och höjder (9 och 13cm tror jag).
    Sibelle har suttit så sedan i somras (hon blir 2 år snart).
    Den ena kudden har vi hemma och den andra i bilen så kan hon sitta bekvämt när vi hälsar på hos andra.
    Den passar på alla stolar och fästes med kardborreband.
    Tyget på kudden går att tvätta i maskin.
    Låter ju himla bra!!! Har alla babyproffsen dem? Får skicka mannen dit på lunchen i morgon!
    Är de väldigt dyra?
  • Salamina
    AnnCamilla skrev 2011-03-06 23:02:25 följande:
    Låter ju himla bra!!! Har alla babyproffsen dem? Får skicka mannen dit på lunchen i morgon!
    Är de väldigt dyra?
    Japp, jag köpte dom på babyproffsen i Norrköping. Men alla babyproffsen har väl i princip samma utbud tror jag. I och för sig kostar dom några hundra styck, men dom är bra kvalitet och smidiga att ha med sig. Väger ju ingenting och tar inte mycket plats om man jämför med en hel stol. Jag har tvättat tyget på dynorna flera gånger och det ser fortfarande fräscht ut. Tyget är liksom lite vattenavvisande också, så det räcker oftast att bara torka av med en trasa. Men när hon har geggat in dynan med tex blodpudding o lingonsylt så har tyget fått åka in i maskin Flört
    Det är ett köp jag inte ångrat, och vi kommer ju att ha nytta av dom i flera år.
  • AnnCamilla
    Salamina skrev 2011-03-07 01:50:35 följande:
    Japp, jag köpte dom på babyproffsen i Norrköping. Men alla babyproffsen har väl i princip samma utbud tror jag. I och för sig kostar dom några hundra styck, men dom är bra kvalitet och smidiga att ha med sig. Väger ju ingenting och tar inte mycket plats om man jämför med en hel stol. Jag har tvättat tyget på dynorna flera gånger och det ser fortfarande fräscht ut. Tyget är liksom lite vattenavvisande också, så det räcker oftast att bara torka av med en trasa. Men när hon har geggat in dynan med tex blodpudding o lingonsylt så har tyget fått åka in i maskin Flört
    Det är ett köp jag inte ångrat, och vi kommer ju att ha nytta av dom i flera år.
    Låter kanon, minns du ungefär vad de kostar? Alternativet för oss nu är att köpa två höga barnsrolar och det kostar ju med! Det som är så bra med kuddarna är ju att de inte tar någon plats, barnstoar tar ju rätt mycket plats
  • Salamina
    AnnCamilla skrev 2011-03-07 08:43:18 följande:
    Låter kanon, minns du ungefär vad de kostar? Alternativet för oss nu är att köpa två höga barnsrolar och det kostar ju med! Det som är så bra med kuddarna är ju att de inte tar någon plats, barnstoar tar ju rätt mycket plats
    Runt 300:- styck
  • JWM

babybjörns "stol på stol" en typ av matstol som man spänner fast på vanlig stol

• JWM

kan ju tillägga att mina barn som går i lågstadiet fortfarande sitter i sina tripp trapp för dom vill ha fotstöd...

• AnnCamilla
    JWM skrev 2011-03-07 11:28:08 följande:
    Tack för tips
  • Salamina
    JWM skrev 2011-03-07 11:28:08 följande:
    Babybjörn har slutat tillverka den, men den kanske går att hitta begagnad.
  • karateka

lövet skrev 2011-03-07 13:46:18 följande:
    Vanliga stolar kan man höja med t.ex. kaboost men dom är rätt dyra tycker jag (ca 400 kr).
    Vill du ha en hög stol så titta på Kullastolen (www.kullastolen.se) - det snyggare och stabilare orginalet till IKEAs agam. Inte heller helt billig men en svensktillverkad stol i massivt trä. Billigast här tror jag  www.timein.se/list.asp?action=search&category...  

www.lekima.se/sv/traleksaker/hog-barnstol-kullastolen-1.html

Svensktillverkad i björk 850 kr (+60 kr frakt), helt annan kvalitet än ikeas!
  • Hannathu
    Salamina skrev 2011-03-07 18:09:29 följande:
    Babybjörn har slutat tillverka den, men den kanske går att hitta begagnad.

Ja om du tänker på trästolen
    Nu har de en som ser ut som en korsning mellan kudde och toasits istället med spännband under
Svar på tråden Hög barnstol