• GoaSmulan71

vinteroverall eller fleeceunderställ och vindoverall?

Min 1-åring har vuxit ur sin vinteroverall, skulle ni då köpa en ny sådan eller klarar man sig med ett fleeceunderställ och POP:s skaljacka samt skalbyxa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-06 10:05
    Tyvärr tror jag inte att den vinteroverall som han kan ha nu kommer att fungera nästa vinter annars skulle jag inte tveka.

• Svar på tråden vinteroverall eller fleeceunderställ och vindoverall?
  • mirre67

Jag skulle inte köpa någon ny vinteroverall nu, utan köra med fleece plus skaljacka och skalbyxor! Visserligen är det väl rea på mycket vinterkläder nu, men jag har alltid varit för feg för att våga chansa på storleken. Man vet ju inte hur mycket barnet hinner växa till nästa vinter:)

• La Lola

Beror på var ni bor.
    Bor ni i norrland skulle jag föredra en vineroverall. Men i södra Sverige är det kanske inte nödvändigt nu i mars.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pumpkin

Det beror ju lite på hur rörligt barnet är också tycker jag. Går han mycket själv? Leker i snön?

Min son är nio månader och har inte haft vinteroverall på hela vintern trots att vi bor i norra Norrland. Eftersom han sitter i vagnen när vi är ute så har det räckt med vindfleeceoverall och åkpåse.

Fast det är klart, en bra skaloverall är ju vind- och vattentät och den värsta vintern lär vara över, så egentligen borde det nog räcka med fleeceställ och skaloverall, och eventuellt ett bra underställ.

• cocos87

Jag skulle ha kört på fleeceställ och skalkläder.

Nathalie 090607, Leo 101105
Svar på tråden vinteroverall eller fleeceunderställ och vindoverall?