• bodimit

    Helt plötsligt alla gravid symtom borta. missfall på gång?

    Jag har mått väldigt illa ända sen jag faktiskt blev gravid. har även fått ömma hårda bröst. men allt blev som bortblåst igår morse när jag vaknat. jag är bara i vecka sju men har gjort IVF så jag vet när jag blev gravid. och jag har inga som helst symtom alls längre! verkligen konstigt tycker jag. nån annan som haft liknande?

  • Svar på tråden Helt plötsligt alla gravid symtom borta. missfall på gång?
  • kamelia

    Jag har oxå gjort IVF. Visst är det så att man vill så gärna att allt ska gå bra att man överanalyserar allt. Jag gjorde och gör det hela tiden. Jag hade dagar i början när jag inte kände av något alls vilket gjorde en helstirrig. Jag har heller inte känt av brösten vilket också gjorde att man började fundera. Jag har haft ett missfall (i v.10) tidigare och då kände jag alla symtom i princip hela tiden tills efter det att missfallet var konstaterat och några dagar till efter det innan kroppen fattat vad som hände. Nu är jag gravid i vecka 32 och allt har varit toppen med lillan hela tiden. Jag har dock haft mindre eller inga symtom i perioder.
    Det du upplever behöver alltså på inget sätt betyda något illavarslande. Hoppas att allt går bra o håller tummen för dig!

  • NenneLo

    Hej!

    Jag var helsäker på att jag skulle ha fått MA, ALLA mina symtom försvann, till och med brösten blev slappare!  Blev jätteorolig såklart, men på ultraljudet i torsdags (var då 9+4) så var allt bra. Så hetsa inte upp dig i onödan, symtom kommer och går! 

    Så länge du inte blöder eller har ont så tycker jag att du ska ta det lugnt. (Lätt för mig att säga nu efter ultraljudet, men ändå).

    Håller tummarna för dig! 

  • The75

    Hej
    Förstår din oro,jag har själv gjort ÄD.
    Symtomer kommer och går under graviditeten,jag är nu i vecka 20+4 och fram tills för 3 veckor sedan kom och gick symtomen vissa dagar var toppen kände knappt något och andra dagar var det svårt att ta sig ur sängen nu har jag börjat bli mer och mer gravid så nu finns symtomen där hela tiden :O)
    Angånde blödningar så behöver blödningar inte alltid betyda MF jag blödde under ca 1 månad till och från och har i efterhand fått höra att när man gjort IVF och ÄD är det betydligt vanligare att man blöder.

  • hosianna

    Den här tråden va precis va jag behövde hitta nu! Har haft symptom som molvärk i magen sen insättning (IVF) men för två dar sen "försvann" värken och direkt blir man ju orolig att nåt har hänt eftersom npt har ändrats i känslan men känns bra att veta att det kan kommå gå och i längre perioder också vad det verkar =)

  • mira 82

    Jag är oxå gravid i v.7  (6+5) efter IVF och mina symptom har oxå avtagit. Är super nervös att det är nåt galet. Ska på vul på fredag, åh vad nervös jag är.

  • hosianna

    du ska se att det säkert går bra, verkar ju kunna göra så utan att betyda nåt =) ja e i v. 5 eller 6

  • Gäst Tess
    NenneLo skrev 2011-03-07 07:36:17 följande:
    Hej!

    Jag var helsäker på att jag skulle ha fått MA, ALLA mina symtom försvann, till och med brösten blev slappare!  Blev jätteorolig såklart, men på ultraljudet i torsdags (var då 9+4) så var allt bra. Så hetsa inte upp dig i onödan, symtom kommer och går! 

    Så länge du inte blöder eller har ont så tycker jag att du ska ta det lugnt. (Lätt för mig att säga nu efter ultraljudet, men ändå).

    Håller tummarna för dig! 

    hur gick det sen?


    fick du symtomen tillbaka sen? och när?
    gick du hela vägen?

  • Gäst Tess
    bodimit skrev 2011-03-06 10:13:42 följande:
    Jag har mått väldigt illa ända sen jag faktiskt blev gravid. har även fått ömma hårda bröst. men allt blev som bortblåst igår morse när jag vaknat. jag är bara i vecka sju men har gjort IVF så jag vet när jag blev gravid. och jag har inga som helst symtom alls längre! verkligen konstigt tycker jag. nån annan som haft liknande?
    hur gick det för dig?
Svar på tråden Helt plötsligt alla gravid symtom borta. missfall på gång?