• Lovey

"Tros"skydd för män, bra eller anus?

Ja, jag var och handlade och skulle köpa bindor och kollade lite på hyllorna, och såg till min förvåning att det finns kalsongskydd för killar precis som det finns trosskydd för tjejer, det var även likande i form. Har faktiskt aldrig sett det innan. Inte för att jag brulkar studera de hyllorna så mycket.

Men nu undrar jag om det är bra eller anus, enligt dig?

Jag får nog erkänna att jag skulle bli lite fnittrig om min kille bad mig åka och köpa "trosskydd" till honom , just för att det är ovant att höra. (kalla mig fördomsfull) 

Visst kan det vara bra att skydda deras underkläder med.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Tros"skydd för män, bra eller anus?
  • Anova

Även män drabbas av inkontinens, varför skulle de inte ha skydd som vi tjejer?

• SilverEmma

Anova - Jag använder inte trosskydd för att jag är inkontinent, utan för flytningar. Trosskydd är väl inte så effektivt om man läcker urin?

• Lovey

Men ett litet trosskydd hjälper väl inte mot inkontinens?
    Tjejer har väl trosskydd för att skydda trosorna från flytningar, jag har i alla fall haft det, eller i slutet av mensen. 

Förlåt men jag tycker fortfarande att det är lite roligt .  

• Lincon

Får även män "flytningar" som kvinnor? Det kanske de får, får fråga sambon när han kommer hem. Undrar bara om någon man köpt en sån där packe än mot "manliga flytningar"......

Anova skrev 2011-03-06 15:27:13 följande:

Även män drabbas av inkontinens, varför skulle de inte ha skydd som vi tjejer?

Mot inkontinens hjälper nog trosskydd föga, då måste man ha en tjockare typ av binda så dessa är nog menade för "manliga" flytningar = spermafläckar.
    Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • Lovey

Jag tycker ju också det är bra om männen tycker att det fyller sin funktion, men eftersom det är nytt och ovant för mig finner jag det (tyvärr) ironiskt.

• Anova
    Lovey skrev 2011-03-06 15:30:26 följande:
    Men ett litet trosskydd hjälper väl inte mot inkontinens?
    Tjejer har väl trosskydd för att skydda trosorna från flytningar, jag har i alla fall haft det, eller i slutet av mensen. 

Förlåt men jag tycker fortfarande att det är lite roligt .  
    Läste du var det var för slags skydd på förpackningen då? Var det typ denna?
    http://www.tena.nu/Men/Produkter/Produktserie/Post.aspx
  • Lovey

Nej, det var inte Tena, jag tror att det var Libresse? En stor pappförpackning och utanpå en bild som liknade ett trosskydd, och det sotd "för honom, kalsongskydd". De låg precis sidan om trosskydd för tjejer. Hadse det varit tena hade de legat på en annan hylla. Jag valde dock att kalla de "tros"skydd

• Anova
    Lovey skrev 2011-03-06 15:36:54 följande:
    Nej, det var inte Tena, jag tror att det var Libresse? En stor pappförpackning och utanpå en bild som liknade ett trosskydd, och det sotd "för honom, kalsongskydd". De låg precis sidan om trosskydd för tjejer. Hadse det varit tena hade de legat på en annan hylla. Jag valde dock att kalla de "tros"skydd
    Har sökt i div. produktsortenment och har inte hittat något. Du går gärna gå tillbaka och undersöka vilket märke det är.
  • Anova

Hur tänkte du föresten då du placerade frågan under "mode"??

• Probably the best    in the

Har sett inkontinensskydd för män länge, dock inte på butikshyllorna. Men likväl som det kommer för kvinnor där kan det väl komma för män? Och självklart är det superb! Inte ett dugg anus, varför? Om karlar har besvär med att de läcker är det väl skitbra att det slipper droppa i kalsongerna? Oavsett vad de läcker

Svar på tråden "Tros"skydd för män, bra eller anus?