• emmamaria22

Fotoalbum!

Hej!

Jag är ute efter ett fotoalbum där man själv klistar in korten och sen dra över att genomskinligt klistrigt papper över så att bilderna är skyddade.
    Hoppas ni förstår vad jag menar :) Var kan man hitta dom? Tack snälla för hjälpen!

• Svar på tråden Fotoalbum!
  • piapiapia

Jag vet inte heller men. Har ett par med gamla bilder på mig och klistret torkar efter ett tag (lång tid Skrattande)och bilderna ramlar ut. Har fått sitta med mina gamla album och klistrat in alla foton...
    Kanske finns av bättre kvalité idag... 

• Cia o krabaten

De finns iaf som bokmärkesalbum

Kolla fotoaffärer likaväl som tex Maxi och CityGross. 

• emmamaria22

Det är såna som fanns förr, min farmor har massa men där finns ju kort i dom :( Om ni råkar stöta på ett sånt nån gång så får ni väldigt gärna skriva till mig :) Ska kolla på maxi och såna butiker, det måste ju finnas nånstans! :)

• LiloN

I längden brukar de inte hålla så bra. Jag hade sådana förr som ung och de blev förstörda och förstörde bilderna också (som dessutom trillade loss).
    Vill du ha ett album med fasta sidor finns det bra sådana. Där kan du fästa dina bilder med fototejp (syrafri) så de sitter bra. Du kan även använda album med plastfickor och fästa dina bilder på cardstock för scrapbooking.

• emmamaria22

Problemet är inte att dom inte sitter fast utan att jag vill att man ska kunna röra bilderna utan att dom förstörs, tänkte nämligen göra ett sånt här till mitt kommande barn :) Men viist det hade nog fungerat med album som man har till scrapbooking. Dom finns väl i olika storlekar och färger?

• Cia o krabaten
    emmamaria22 skrev 2011-03-08 14:26:37 följande:
    Problemet är inte att dom inte sitter fast utan att jag vill att man ska kunna röra bilderna utan att dom förstörs, tänkte nämligen göra ett sånt här till mitt kommande barn :) Men viist det hade nog fungerat med album som man har till scrapbooking. Dom finns väl i olika storlekar och färger?
    Jag scrappar och mina barn bläddrar gärna i mina album med plastfickor utan att alstren förstörs så det funkar ju, men kanske inte det bästa om du bara ska sätta in fotona enbart Obestämd
  • emmamaria22

Nej jag tror inte heller att dom är så bra när jag bara hade tänkt att sätta in bilder men jag har scrappat en del så funderar på att göra det ist. Det blir ju faktiskt lite gulligare och personligare när man gör det :) Tack alla för all hjälp :)

• LiloN

Vill du inte scrappa kan du absolut bara ha vanlig cardstock (syrafri) och sätta bilderna på. Kanske skriva något och så ha dem i plastfickor. Det blir hållbart och bra. Och då har du ju också valet att sätta någon dekoration eller något om du vill det! =)

Scrapbooking kan vara mycket eller lite. Bara att fästa sina bilder och skriva något litet och kanske ha med något litet extra minne är "scrapbooking".

• emmamaria22

Ja jag kommer att börja att köpa lite papper och ett album sen får vi se vad det blir av det, jag det som är bäst med scrapbooking är ju att man kan välja hur mycket eller lite man vill ha på varje sida :) har nån utav er gjort ett sånt här album till sitt barn? Har nu bilder isf? Är ju såå kul att få ideer från andra :)

• Cia o krabaten
    emmamaria22 skrev 2011-03-09 10:41:02 följande:
    Ja jag kommer att börja att köpa lite papper och ett album sen får vi se vad det blir av det, jag det som är bäst med scrapbooking är ju att man kan välja hur mycket eller lite man vill ha på varje sida :) har nån utav er gjort ett sånt här album till sitt barn? Har nu bilder isf? Är ju såå kul att få ideer från andra :)
    Jag har gjort till båda mina barn.

Finns en del gammalt från när 6-åringen var 0-2 år i mitt galleri på FL. 
  • emmamaria22

Så fin den va. där fanns ju massa super bra ideer.  Blev ännu mer sugen på att scrapa ihop ett album nu men jag tänkte börja gör en om gravititeten och alla förberedelser och vad vi gjorde under väntan på vår älskling!

Svar på tråden Fotoalbum!