• unwritten

4 år aldrig stilla

Är det fler än jag som har barn som aldrig någonsin är still? Han springer runt o stökar o stirrar hela tiden vad han än gör, och fjantar massa när han är trött men springer fortfarande lika mycket. Lyssnar inte på någonting förrens man ryter till ordentligt och det känns så himla fel =( Jag vill inte behöva bli arg för att han ska lyssna, vad gör  man? Han kan inte ens sitta stilla o kolla på en film, och när vi gör någon aktivitet där väntan ingår sitter han aldrig stilla.

Klart jag vet att barn är lekfulla och har spring i benen har även jobbat inom förskolan själv, men skulle gärna få prata med fler som har det likadant?

råd o stöd är aldrig fel

• Svar på tråden 4 år aldrig stilla
  • Pinklady78

Hihi är det min 4-åring du pratar om? ;) Min är aldrig stilla inte ens när hon skall sova. Upp och ner i sängen hela tiden. Vid matbordet så skall det springas från bordet och göra en massa saker. Är med överallt vart jag än går.

• ArtISkin

Har barnet svårt att koncentrera sig också?? T.ex. om ni läser en bok o.s.v? Då ska du nog prata med BVC för det kan vara ADHD

• unwritten
    Pinklady78 skrev 2011-03-06 20:31:21 följande:
    Hihi är det min 4-åring du pratar om? ;) Min är aldrig stilla inte ens när hon skall sova. Upp och ner i sängen hela tiden. Vid matbordet så skall det springas från bordet och göra en massa saker. Är med överallt vart jag än går.
    Ja man fattar inte hur dom orkar?
  • unwritten
    ArtISkin skrev 2011-03-06 20:35:37 följande:
    Har barnet svårt att koncentrera sig också?? T.ex. om ni läser en bok o.s.v? Då ska du nog prata med BVC för det kan vara ADHD
    Han är väldigt duktig på att pussla då koncentrerar han sig ju, och klippa klista o måla funkar med, har kikat lite på adhd symptom med men jag vetinte..
  • Pinklady78

Tidigt vaknar dom också. :(

TS. Har din alltid varit så? Min har varit så sen hon föddes. Det skall hända saker ständigt och lyssnar inte för fem öre.

• ArtISkin
    unwritten skrev 2011-03-06 20:38:53 följande:
    Han är väldigt duktig på att pussla då koncentrerar han sig ju, och klippa klista o måla funkar med, har kikat lite på adhd symptom med men jag vetinte..
    Okej. Det låter ju bra. Då kan du ju i ala fall utesluta något sådant. Mina barn är också superaktiva och vi var oroliga för att det skulle vara något sådant. Men när vi pratade med BVC så måste de ha svårt att koncentrera sig också. Så det uteslöts. Glad
  • unwritten
    ArtISkin skrev 2011-03-06 20:42:02 följande:
    Okej. Det låter ju bra. Då kan du ju i ala fall utesluta något sådant. Mina barn är också superaktiva och vi var oroliga för att det skulle vara något sådant. Men när vi pratade med BVC så måste de ha svårt att koncentrera sig också. Så det uteslöts. Glad
    Skönt, man vill ju inte att dom ska ha någon "sjukdom" men samtidigt skönt o få en förklaring :P
  • unwritten
    Pinklady78 skrev 2011-03-06 20:39:08 följande:
    Tidigt vaknar dom också. :(

TS. Har din alltid varit så? Min har varit så sen hon föddes. Det skall hända saker ständigt och lyssnar inte för fem öre.
    Jo alltid aktiv o så men aldrig som nu det hände sen han fyllde 4 ungefär =/
  • Pinklady78

Min tjej kan också koncentrera sig på att pyssla och måla/rita och när hon sitter på datorn. Men det är såna saker som hon tycker om. Allt som är tråkigt blir det bråk om. Har sjölv adhd så jag har ju mina funderingar kring dottern.

• Soer

Du är INTE ensam med detta. Vår 4 1/2 åring driver oss snart till vansinne. Det är inte en lugn minut.. Om han är intresserad kan han koncentrera sig, men vänta det finns inte. Dessutom tesrtar han alla gränser som finns, provocerar och är inte snäll med lillebror. En hel del gnäll också.... =(

Melker och Malte
  • unwritten
    Soer skrev 2011-03-09 17:30:47 följande:

Du är INTE ensam med detta. Vår 4 1/2 åring driver oss snart till vansinne. Det är inte en lugn minut.. Om han är intresserad kan han koncentrera sig, men vänta det finns inte. Dessutom tesrtar han alla gränser som finns, provocerar och är inte snäll med lillebror. En hel del gnäll också.... =(

Vad gör man? Man vill ju inte bara gnälla på dom men känns som de e de ända man gör ibland =( DOm är ju bara barn <3
Svar på tråden 4 år aldrig stilla