• Ruby

Köpa begagnat i på nätet England?

Hej alla Englandsboende mammor!

Ska åka till Derbs i jul och behöver en sittvagn att ha på plats hos farmor och farfar. Här i Sverige hade jag gått in på blocket.se för att handla men hur gör ni? E-bay? De bor i en liten by och kan inte räkna med att de kan ta sig till Sheffield om det nu mot förmodan finns någon seconhandbutik där.

Alla tips mottages tacksamt. Vill inte släpa med vår vagn om jag kan slippa.

Ruby

• Svar på tråden Köpa begagnat i på nätet England?
  • maccie

Hej Ruby!
    De flesta städer/orter har en eller ett par gratistidningar som kommer en gång i veckan. (Annars brukar de finnas att få i tidningsaffärer eller mataffärer). Dessa har oftast privat-annonser med mycket barnsaker. Då kan ju farmor och farfar kanske hitta någon som har en barnvagn att sälja lokalt. Annars finns det ju många "charity-shops" typ Oxfam i England också, de har ofta barnsaker. Du kanske kan kolla www.yell.co.uk som är Gula Tidningen i England på nätet.

• Maj 2005

Jag köper jättemycket på
    www.ebay.co.uk
    Dom har även öppnat i sverige, men är inte alls lika stora. Här är dom SUPER-stora.
    Hoppas du hittar en vagn!

• Ruby

Tack för svar och tips!

Svärfar är redan flitig användare av e-bay, men man vet ju aldrig om det finns andra alternativ. Nu får vi se om det blir någon vagn.

Svar på tråden Köpa begagnat i på nätet England?