• förlovad

Ormhassel?

Hej hej...

Jag skulle vilja köpa en ormhassel till vår trädgård. Är det någon som vet ungefärligt pris och var jag kan hitta en sådan?

• Svar på tråden Ormhassel?
  • Mausiii

Vanligt plantskola... Plantagen, Weibulls etc. Kostar kanske 250 spänn. Kan kosta mer eller mindre beroende på storlek.

• förlovad

Okej..tack för ditt svar
    Jag har nämligen kollat på två stycken olika Plantagen och de har ej haft.
    Ska kolla vidare..

• linda87

är det samma som trollhassel?

• linda87

vad är skillnaden? Såna kvistar man har hemma inomhus som prydnad är vad för nåt?

• Shoegal

Köpte en till mamma på mors dag för några år sedan. Bauhaus. Vill bestämt minnas att jag INTE gav 250 kr iaf (den var billigare, typ 150 kr).

Köpte en till svärmor på en annan mors dag men minns inte var jag köpte den, trots att det var förra året

• förlovad

linda87: Vet inte om skillnaden är så stor utseende mässigt. Men ormhassel är tåligare. Passar bättre i vårt klimat.

Shoegal: Åh det låter bra, jag trodde den skulle vara skitdyr. Tack för svaret!

• Shoegal

Den kan inte vara så jättedyr om jag köpte den på mors dag. Jag är student och har inte råd att lägga jättesummor på presenter

• Mausiii

Jag har alltid hört att ormhassel och trollhassel är samma sak... Kärt barn har många namn.

• Trynträ

Denna tid på året lär det ju vara lite svårt att få tag på men annars brukar vanliga handelsträdgårdar ha det.

• linda87

men vad är det för torkade pinnar man kan köpa som prydnad i vaser? *ser knepig ut*

• Trynträ

linda87: Om det är de krokiga pinnarna du menar så är det ormhassel. Fast då är den ju död.

Svar på tråden Ormhassel?