• yohanna

Bärbar dator + internet?

behöver lite hjälp.
    imorgon får jag min bärbara dator och kommer då använda både den och min stationära. nu till min fråga, hur gör jag så att båda datorerna kan använda samma uppkoppling? går det ens? det känns ju jätteonödigt att ha två anslutningar.. är inte så teknisk som ni kanske märker.

• Svar på tråden Bärbar dator + internet?
  • Karpet

Köp ett trådlöst modem så går det jättebra.

• ElleEsse

gå in på tex netonnet och kika på trådlösa alternativ. Vi har för tillfället 6st datorer här hemma surrrandes trådlöst och det funkar underbart bra =)

• yohanna
    Karpet: men ett sånt har jag ju redan. hade två stationära datorer innan o anväde odet och en router då.
    men om jag tar med den bärbara datorn långt från det trådlösa modemet, slutar det funka då? *helt lost*
  • Lovasraramamma
    intressant tråd
  • Andrundrun

Vi har den ststionära dator på övervåningen och den bärbara här i v-rummet nere. Har internet på båda men vet inte hur.

• Moster S

Du måste ha ett trådlöst nätverkskort i den bärbara för att det ska funka att bära omkring den o kunna surfa. Det har en bra räckvidd, så i ett normalstort hus funkar det bra, kopplingen slutar inte att fungera.

• yohanna

jag tror att det ingår ett trådlöst nätverkskort i datorn. aja, det återstår att se.

Svar på tråden Bärbar dator + internet?