• Anonym (frustrerad)

Magen sjuk på morgonen, 7 månader nu :(

Hej. min mage har varit dålig i ca 7 månader.
    Vaknar på morgonen och allt känns bra i några minuter, sen börjar det bubbla och har då en del gaser.
    inom en halvtimme måste jag gå på toa för det värker i nedre delen av magen, ibland jättemycket. Men när jag varit på toa så försvinner värken och jag mår bra igen hela dagen.

(är laktosintolerant)
    Har varit hos läkaren ett otal gånger som säger: nja jag vet alltså inte vad det kan vara, men jag skriver ut mer primperan åt dig så ska det nog hjälpa.
    Har även lämnat mycket prover, Det som visa något var, järnvärdet låg på 114. och mina vita blodkroppar låg långt under gränsen, 2 nånting.  han misstänkte leukemi men avfärda det med ett blodprov till.

Jag har gjort gastroskopi u.a och väntar på en koloskopi.
    Är så frustrerad över detta. Vill kunna vakna en morgon och ligga kvar i sängen och mysa med sambon men det går bara inte.
    Magen blir lite sämre om jag äter hembakta bullar, bönor,lök. men så har det varit i hela mitt liv. 

någon som har samma och fått svar från sin läkare om va de kanske kan vara??

• Svar på tråden Magen sjuk på morgonen, 7 månader nu :(
  • Anonym (hm)

men ts.. det är ju mjölk i bullar! baka dem med laktosfri mjölk?!

undvik bönor och lök..

du har kanske ibs?
    byt läkare när din verkar så SLÖ!
    såhär kan du inte gå runt o ha det!!!

• Anonym (frustrerad)

:) Jag gör allt i laktosfritt. skulle jag få i mig en droppe mjölk så är det kört.
     Han påpeka IBS, Men han trodde inte att de va det.

Jag äter inte lök, bönor m.m längre.
    när jag äter glass ( laktosfria) som är gjord på soyabönor, blir magen känslig. Jag har ätit laktosfri mat i 4 år och magen har inte reagerat så på den glassen förut, det är inte alltid den blir sån men det händer.

det med byta läkare är lättare sagt än gjort. Jag bor i en liten by och det finns 3 läkare på våran VC och jag har haft alla då den andre blvivt sjuk osv. 

• Morkullan
    IBS! Hade så där i 10 år innan jag av en slump kom på att om jag undvek all säd och majs, lök och baljväxter, särskilt soja!, rödbetor och alla olika sorters kål så blev det bra! Ris fungerar i mkt små mängder.

Sen följde 2 år med lugn mage! Helt underbart! Ingen diarre. Kunde för första gången ligga kvar i sängen på morgonen och njuta, efter att tidigare ha behövt rusa in på toa det första man gör och sen hinna med minst tre akutbesök till innan jag ens kom iväg till skola/jobb.

På min nya diet så slapp jag diarreerna men också de smärtsamm gaserna. Det blev knappt några gaser alls och aldrig mer tarmkramper.

(Nu har jag dessvärre blivit superdålig i magen igen och denna gång är det nåt annat än ibs)
Svar på tråden Magen sjuk på morgonen, 7 månader nu :(