• Tre änglar

panellängder eller kanallängder

vi ska flytta snart till ny hus, jag vill ha snygga gardiner till vardagsrummet.

Vardagsrummet har en fondvägg som är röd inte (lite mörkare och inte heller vinröd) och resten av rummet är vitt.

jag vet inte vilka färger jag ska ha och om jag ska panellängd eller kanallängd.

Tips någon.

om de blir panel vi jag att det ska vara 2-3 färger som går ihop.

Juste ville också veta vilken affärer som har finaste gardiner både kvalite och pris.

• Svar på tråden panellängder eller kanallängder
  • Kattflickan

Vad du ska välja för gardiner beror väl lite på vad du vill ha för stil. Panelgardiner kanske passar en modern inredning och ett modernt hus bäst medan kanallängder är mer klassiskt, tänker jag. Panelgardiner för ett stramare intryck och vanliga gardiner för ett mjukare intryck.

Ljusa gardiner för att släppa in mer ljus och mörkare för en mer ombonad känsla.

Jag tror nog att vita gardiner kan bli snyggt ihop med det vita och röda men det beror ju helt på hur det ser ut i rummet. När man inte har sett det är det svårt att komma med förslag. Hm... Beige med dragning åt gult kanske passar ihop med rött och vitt om du vill ha en till färg som inte är allt för mörk nu när vi går mot vår.

• Tre änglar
    Kattflickan skrev 2011-03-08 13:05:03 följande:
    Vad du ska välja för gardiner beror väl lite på vad du vill ha för stil. Panelgardiner kanske passar en modern inredning och ett modernt hus bäst medan kanallängder är mer klassiskt, tänker jag. Panelgardiner för ett stramare intryck och vanliga gardiner för ett mjukare intryck.

Ljusa gardiner för att släppa in mer ljus och mörkare för en mer ombonad känsla.

Jag tror nog att vita gardiner kan bli snyggt ihop med det vita och röda men det beror ju helt på hur det ser ut i rummet. När man inte har sett det är det svårt att komma med förslag. Hm... Beige med dragning åt gult kanske passar ihop med rött och vitt om du vill ha en till färg som inte är allt för mörk nu när vi går mot vår.

jag har bestämt nu att jag ska ha panellängde, aldrig haft det och är sugen att prova något nytt, anledningen till jag ha kanallängder var att jag idag har beiga skinsoffor, den ser ganska nakna och passar mer att ha kanllängd gardin,  men jag ska så småningom köpa en divan soffa som är mörk grå.

Med grå divan soffa rödfondvägg och vitt bakgrund skulle det bli perfekt med snygga röd och vitt panellängder.

vad tycker ni...

Svar på tråden panellängder eller kanallängder