• Bubbelbebis

Bort med hängrumpan - tips tack!

Hej!

Min bakdel har verkligen gett upp. Blivit hängig och mjuk - får tag i som en bilring av skinn under skinkan som ej varit där förut! :( Förut var den fast och fin!

Jag behöver tips på träning för rumpan som INTE belastar knäna - nej inga utfall eller liknande.

Tacksam för riktigt knävänliga rumpdödarsvar!

• Svar på tråden Bort med hängrumpan - tips tack!
  • Pirum

80-talsgympan Callanetics funkar faktiskt. Magövningarna är inte dumma heller. :)

Jag tror inte böckerna säljs längre men kolla Tradera, Blocket eller om det finns youtubeklipp möjligen.

• Bubbelbebis

Callanetics känner jag igen - ska kolla! Allt för att höja upp rumpen en våning! :)

• Mamsis

Trappor är ju bra men sliter på knäna. Man kan sitta på rumpan och 'gå' framåt och även hoppa framåt på rumpan.

• Pirum

Det inte bara lyfter, det smalnar av på bredden också. Det blir som att det överflödiga på sidorna och neråt formas om till en putrumpa istället. Och man börjar känna resultat ganska snabbt vilket förstås är uppmuntrande.

• Bubbelbebis

Låter ju onekligen superbra! Har du provat Lingonpajen och när såg du resultat  i sådana fall? :)

• Pirum

Jag har provat och gör övningarna som komplement till gymträning (de perioder jag tränar, är för tillfället höggravid och ligger över 20 kg plus).

Efter ett par gånger redan så tycker jag att det blir skillnad. Efter kanske 7 gånger så ÄR det skillnad. Men det är lite ovana muskler i början och slutar man när man är nöjd så tappar man effekten; därför tycker jag att det är bäst att köra det som komplement till övrig träning så det blir en vana. Man bör stretcha också men själva övningarna tar 5-10 minuter när man kan dem.

• carola 79

kan tipsa om reebooks skor dom har fixat min röv. Går minst  10000steg med dom varje dag! 

Annars är knäböj och utfall bra även rumplyft (ligg på rygg men fötterna i marken och knäna upp och lyft rumpan upp och ner, spänn bäckenbotten åxå) 

• mamimami
    carola 79 skrev 2011-03-08 09:20:18 följande:
    kan tipsa om reebooks skor dom har fixat min röv. Går minst  10000steg med dom varje dag! 

Annars är knäböj och utfall bra även rumplyft (ligg på rygg men fötterna i marken och knäna upp och lyft rumpan upp och ner, spänn bäckenbotten åxå) 
    Riktigt bra övning för rumpan och man kan också göra den intensivare genom att hålla ett ben i luften.
    Rumplyft på mage är också effektivt. För att träna alla musklerna på rumpan är det bra att variera övningar. Träna både den djupa (bild 1) och den ytligare (bild 2& 3).

och

Lycka till och kör tills det bränner i musklerna om du inte har någon extra vikt!
  • Brittan

Har du tillgång till maskiner så är crosstrainer en bra maskin för att träna fram en fast ända.

Svar på tråden Bort med hängrumpan - tips tack!